Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

netstat -n


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg sitter på nettet til Uninett, og i går skjedde det noe gøy.

Fikk pluttselig en net send melding fra en kar...

Han hadde skrevet netstat -n i dos og sett ip adressen min.

Greit nok det, men fyren trodde også at jeg hadde "hacket" meg inn på pc'en hans... Så da sjekka jeg selv, skrev netstat -n i dos og fikk da selvfølgelig opp en haug med ip'r. Sa dette, men neida, han skulle høre med it-avdelingen på skolen, og sa at hacking=politianmeldelse!!

 

Hehe, kan tro jeg ble redd!!

 

Så da til det egentlige poenget mitt... Hva forteller netstat -n egentlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fra help (F1):

 

NetstatDisplays active TCP connections, ports on which the computer is listening, Ethernet statistics, the IP routing table, IPv4 statistics (for the IP, ICMP, TCP, and UDP protocols), and IPv6 statistics (for the IPv6, ICMPv6, TCP over IPv6, and UDP over IPv6 protocols). Used without parameters, netstat displays active TCP connections.

 

eller mer spesifisert for netstat -n :

 

Displays active TCP connections, however, addresses and port numbers are expressed numerically and no attempt is made to determine names.

Lenke til kommentar

jeg kan mest sansynlig tenke meg att begge dere har vært på samme p2p program eller noe sånt, visst han bruker netstat som bevis for hacking kan han legge seg.., han må heller ha en detaljert liste over hvilken trafikk han har fått fra deg, som en million forsøk på å ta htaccess passordet i apache eller noe sånt. Han har sikkert ikke logger som forteller noe heller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...