Gå til innhold

Corsair Dominator GT DDR3 2000MHz 12GB


Zyklonized

Anbefalte innlegg

Hei.. Kjøpte disse RAM brikkene for en stund siden,til å ha på mitt ASUS Rampage 3 Extreme HK. Satt brikkene i de røde slottene,boota,og både bios og windows fant bare 8 GB med RAM. Prøvde så de svarte slottene,men da ville ikke pc boote i det hele tatt.

Nå står RAM brikkene i slot 1,2 og 4. Da viser den 12 GB med minne som den skal gjøre.

Er det flere som har hatt dette problemet her ?

Har sett på youtube og diverse andre steder,folk som har hatt akkurat samme kombinasjon,men de har hatt brikkene i de røde slottene.

 

Takker for tips...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke om dette er løst eller ikke, men først ville jeg prøvd en slot av gangen bare for å utelukke feil på hovedkortet. Jeg antar du har prøvd bios oppdatering?

 

Ellers er det tilfeller med enkelte rambrikker og hovedkort ikke passer så bra sammen i alle tilfeller.

Så det kan være greit å sjekke på google om noen har hatt problemer tidligere.

 

http://www.asus.com/Motherboards/Intel_Socket_1366/Rampage_III_Extreme/#MSL om rambrikkene står på den listen burde det være trygt.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Har prøvd litt frem og tilbake med plassering. Alt funker greit,helt til jeg setter i den tredje brikka.

Da er det eneste som fungerer,slot 1,2 og 4.

Har nyeste bios også.

 

Ser at ram-brikkene jeg har,ikke står på lista. Men det funker jo så lenge de står der de står nå.

Synes bare det er litt merkelig plassering,hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...