Gå til innhold

Valg av mac pro


Anbefalte innlegg

Jeg har nå bestemt meg for å gå fra de store windows markede og over til mac. Liker utrolig godt det jeg har sett og prøvd. Jeg spiller litt diablo 3 og sc2. Ellers har jeg lagt spilling på hyllen. Jeg ser masse filmer og skal ha pcen med meg offshore så jeg lurer på om jeg skal velge den med 256 gb til ca 17 500,- eller gå for den som har 546 gb til ca 23 000,-. Ja jeg har bestemt meg for 15" med retina skjerm. Hva bør jeg velge av deler til den? Hva bør jeg tenke på når jeg skal handle min første mac. Takk for alt inspill jeg kan få.

Endret av jalapenos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sitter selv med MacBook Pro av retina-typen, og det er en fantastisk maskin. Skjermen er jo helt helt ubeskrivelig, ikke bare oppløsningsmessig, men farger og kontrast er dimensjonalt!

 

Ihvertfall, dum som jeg er bestemte jeg meg for å kjøre på med fulle specs på maskinen og da ble prisen på svimlende 30.000. Noe jeg nå i ettertid ser på som ganske sløsete. Det vil nok ikke være en dum idé å tenke på 512GB SSD. For meg hadde 256GB vært urealistisk lite. Men jeg vil anbefale deg å la prosessor og RAM bli på standardkonfigurering. Ikke gjør noe med disse. Prosessoren er fantastisk kraftig uansett, og 8GB ram holder for alt. Spesielt nå når klokkefrekvensen er 1600MHz.

 

I jobbsammenheng har jeg hatt masse bruk for Tunderbolt til Ethernet-adapter, ettersom at retina-versjonen ikke har ethernet-port. Standard ethernet-port er faktisk tykkere enn maskinen selv, så det er da en grunn til at de har sløyfet den.

 

Om du drar offshore kan det jo kanskje være en god idé å kjøpe med en ekstra strømforsyning i tilfelle den skulle bli ødelagt. Er vel kanskje litt vanskelig å få tak i en om du er langt borte?

 

Ellers vil jeg anbefale å ta en kikk innom https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=470862&st=17820 Macaféen. Her får du svar på alt.

Lenke til kommentar

Takk for kjapp og godt ut fyllene svar. Liker utrolig godt comunitiet rundt mac. Gleder meg masse til å kjøpe ein mac. Sitter å ser på den basis utgaven med 8gb ram og 512gb ssd. Tror ikke jeg gidder å hive bort 30k for å kansje spille litt avogtil :p Har nå sett appel tv i bruk med ipad og da tror jeg for min del at macpro blir det som er litt mer for meg.

Lenke til kommentar

Tror ikke du blir skuffet uansett hvilken av retina-modellene du velger. Ytterst kraftige datamaskiner alle sammen, og nå når de kommer med USB 3.0 har du mulighet til kjapp tilgang til alle andre filer du skulle trenge. Grunnmodellen + en ekstern harddisk i 2,5" format med USB 3.0 tenker jeg er en god kombo for deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...