Jump to content
Sign in to follow this  
smort1

[Løst] RYKTE: High End OM innen 6 mndr? Prisfall på OM-D E-M5 .....?

Recommended Posts

Prisfall er ikke bra. De bør holde like godt på prisen som de gjorde med E-620. Maks 10-15% reduksjon.

Altfor tidlig for nytt kamera i OMD serien. De bør melke markedet mens de kan. Ikke rart det er mye trøbbel med Olympus :nei:

Enig.

Det er ikke meg imot om E-M5 går ned i pris, kunne tenkt meg en billig sølvfarget E-M5 til mine fine små sølvfargede fastobjektiver. Jeg syns bare hurtig nedgang i pris fra produsent sender feil signal til forbrukerne. E-M5 virker som en suksess og da vitsen med å sette ned prisen mindre enn hvis de hadde hatt problemer med store lagre og lite salg. Hvis Fuji X-pro1 er verdt 15K, da er E-M5 verdt de 8-9K kamerahuset koster. E-P2 og E-P3 kostet ca. like mye, de har vært overpriset, noe jeg ikke syns E-M5 er eller har vært.

Glippen til Lefdal var ganske syk, men jeg er glad for at det skjedde ;)

Er enig at E-Px husene har vært for dyre; særlig #2 og #3. Håper E-P3 blir billig på veien ut av markedet. Det ser ut som det ikke blir noen E-P5; men det er noe med huset som passer meg. Har brukt min E-P1 veldig mye siden jeg kjøpte den (og jeg kjøpte den for å ha den på hylla).

Mht. spekulasjoner i mulige priskutt på E-M5, så er jeg "bare" litt spent på hvilken virkning EOS-M "kan" få på det speilløse markedet. Canon er jo som merke markedsledende, og mulig at de av den grunn drar en god del svorne Canonister til kjøp av EOS-M.... Har vel på følelsen at det kommer en PEN med E-M5 sensor, og da til en pris som iallefall matcher EOS-M. Hvis så skjer så tror jeg Olyen drar det lengste strået... :love: . Men vi får vente å se hva testene på EOS-M vil vise...... :whistle:

Flott for oss forbrukere er det jo hvis konkurransen hardner til, både mht. pris og kvalitet! :thumbs:

Gleder meg som sagt til høst-vinter denne gangen også..... :dribble:

Prisfall på 800kr. etter nesten et halvt år er ikke ille. Det var værre i sommer, da fikk du omd inkl. Kit optikk til 9200kr. på dustin. Det er kun to mnd siden, men akkurat da hadde butikkene kun få omd i butikk og noen butikker hadde den ikke på lager.

Jeg fikk heldigvis begrenset omd tapen pga lefdal blemmen, 6500kr for kit. 2K fortjeneste rilum. ;)

Prisfall på 800kr. etter nesten et halvt år er ikke ille. Det var værre i sommer, da fikk du omd inkl. Kit optikk til 9200kr. på dustin. Det er kun to mnd siden, men akkurat da hadde butikkene kun få omd i butikk og noen butikker hadde den ikke på lager.

Jeg fikk heldigvis begrenset omd tapen pga lefdal blemmen, 6500kr for kit. 2K fortjeneste rilum. ;)

Agh! Kan noen gi noen oppmuntrende ord etter at jeg betalte i underkant av 10.000 kroner? Jeg er har gode erfaringer med Japan Foto, og valgte derfor dem.

EDIT: Med kit-objektiv, selvfølgelig...

Edited by TaraldR

kr. 7799 er prisen idag(Dustin), så fortsetter de å sette ned prisen med kr. 70 pr. dag framover, ja da har jeg "råd" å vente enda noen uker til gitt!!! :eek:

JP tar opp konkurransen og selger OM-D E-M5 for kr.7805 :omg:

Et par tusen til ned, og inklusive kitobjektiv så begynner det å nærme seg interessant ;)

Tor

JP tar opp konkurransen og selger OM-D E-M5 for kr.7805 :omg:

Et par tusen til ned, og inklusive kitobjektiv så begynner det å nærme seg interessant ;)

Tor

"Drømmer" om d.s. :dribble: