Gå til innhold

Flaskehalsen i PCn min


Anbefalte innlegg

Hva er det svakeste leddet i PCn min?

 

Minne: Corsair Vengeance DDR3 16Gb

GPU: Zotac GeForce GTX 570

PSU: Chieftec Super Series 750w

HK: ASUS M4A89GTD

CPU: AMD Phenom II X6 1090T

- Kjøling: Corsair H60

Lagring: Corsair F120 120GB

2x WD Caviar Green 2TB

 

Jeg har en følelse at jeg burde skifte ut hovedkortet og prosessor, men hva tenker dere?

Endret av Waldemariel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I hvilke sammenhenger opplever du at PCen blir for svak?

 

I ingen merkverdige sammenhenger egentlig. Jeg ønsker bare å investere i oppgraderinger med en slant penger jeg sitter igjen med.

 

Gi heller pengene til et godt formål. Og så kan du oppgradere PCen senere når du virkelig trenger det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Setter veldig pris på tilbakemeldingen!

 

Hovedårsaken til at jeg ønsker å oppgradere er fordi jeg skal anskaffe meg en 120Hz monitor og jeg vil da prøve å nå så langt opp i ~100 FPS i Battlefield 3 som mulig. Det er et ganske kravstort spill og det er derfor jeg ønsker å oppgradere.

 

Dere har kanskje rett i det, likevel. Jeg burde kanskje prøve å overklokke CPU'en min og i værste fall kjøpe enda en 570 for å kjøre i SLI. Hva tror dere om det?

Lenke til kommentar

Som andre har påpekt er det ikke nødvendig å oppgradere maskinen din.

 

Ta utgangspunkt i at du ønsker en god (grafisk) spillopplevelse, ikke at du skal ha X fps.

 

Å "oppgradere" til SLI kan være greit, men det kan også åpne en hel skuff full av problemer, skuffelser og irritasjon.

 

 

-Deluze

Lenke til kommentar
Ta utgangspunkt i at du ønsker en god (grafisk) spillopplevelse, ikke at du skal ha X fps.

 

Vel, det er egentlig ikke det jeg ønsker å oppnå. Jeg kjører stort sett alt på Low for å forhøye FPSen mest mulig. Jeg er ikke så veldig opptatt av at det skal se superrealistisk ut, selv om jeg syns BF3 ser veldig bra ut selv med lav grafikkinnstillinger.

 

Takk for svarene. Jeg tror dere overbeviste meg om å spare en god del penger! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...