Gå til innhold

Merkelig problem med TP-LINK router


Anbefalte innlegg

Har ADSL med tilkoblet Speedtouch modem. Tilkoblet modemet har jeg en TP-LINK TL-MR3220 router. WLAN er ikke aktivert da jeg ikke har bruk for det. 2 PCer er koblet til routeren via kabel.

Problem;

Når begge PCer er oppe og går, har jeg tilgang til internett og webmenyen fra begge maskinene.

Slår jeg av PC1 har PC2 framdeles access.

Slår jeg av PC2 mister PC1 access til både internett og webmeny.

Så PC1 er avhengig av at PC2 er oppe og går.

 

Hvis jeg restarter PC1 eller router, får PC1 tildelt IP fra routeren, men jeg får ikke tilgang til webmenyen.

Det virker nesten som PC1 bruker delt internett tilgang med PC2.

 

Har prøvd masse forskjellig.. portbytte / firmware upgrade på router / statisk/dynamisk IP / MAC kloning / DNS/gateway IP skifte osv.

 

Har en mistanke om at problemet oppstod da jeg satt opp Home Network mellom de to maskinene (kjører win7), for og dele mapper.

Har prøvd og finne noe som kan tyde på delt internett tilkobling, men uten hell.

 

Noen som har et godt tips om hva som foregår her?

 

EDIT;

Aner ikke hvordan jeg overså det før, men etter litt mer testing fant jeg ut at jeg er nødt til og ha en aktiv tilkobling på port 2 for at port 1,3 og 4 skal fungere.

Så det har ikke noe og si hvilken PC som er koblet hvor..

 

Koblet 3 PCer til port 1,2 og 3. Alle fant hverandre, men koblet jeg fra port 2, fant ikke port 1 og 3 hverandre engang, så dette er vel rett og slett en hardware feil.. eller?

Endret av Furoree
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...