Gå til innhold

Vannkjøling av EVGA GTX570


Anbefalte innlegg

Har et EVGA GTX 570-grafikkort jeg ønsker å kjøe vha. vann. Lurte i den sammenheng på om det er noen som har erfaring med hvilke blokker som er bra/mindre bra der ute. Er stock lufkjøling på det, men har sett en del på bl.a. watercooling.co.uk hvor jeg ser de har maaaange forskjellige blokker til GTX 570-kortene. Er det noen av disse blokkene som er å anbefale? Evt noe jeg bør ta høyde for ved valg av blokker?

 

Alle innspill mottas med takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, så lenge det er snakk om referansekort.

 

Som du ser her så er forskjellen på 570 og 580 veldig liten. Sistnevnte har blitt forsynt med to ekstra minnebrikker og spenningregulatorer, men ellers er kortene like. Det er ingenting som vil kræsje med en vannblokk mao.

570:

post-180418-0-95230400-1342462212_thumb.jpg

580:

post-180418-0-68573600-1342462228_thumb.jpg

Endret av pølsehund
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, så lenge det er snakk om referansekort.

 

Som du ser her så er forskjellen på 570 og 580 veldig liten. Sistnevnte har blitt forsynt med to ekstra minnebrikker og spenningregulatorer, men ellers er kortene like. Det er ingenting som vil kræsje med en vannblokk mao.

570:

post-180418-0-95230400-1342462212_thumb.jpg

580:

post-180418-0-68573600-1342462228_thumb.jpg

 

Takk! Da blir det bestilling når jeg kommer hjem fra ferie, så får vi se hvordan det går :-D

Lenke til kommentar

Dette kortet har ikke referansedesign så utvalget av fullcoverblokker er begrenset. Ifølge EK Cooling Configurator er det kun én blokk som passer og denne må du antageligvis bestille fra utlandet. Webshoppen til EK har Plexi-utgaven på lager til ca. 700kr.

 

Et annet alternativ er universalblokker som kun kjøler selve kjernen. Disse yter like godt som fullcover, men du må skaffe noen kjøleribber til minne og spenningsregulatorer.

Lenke til kommentar

Dette kortet har ikke referansedesign så utvalget av fullcoverblokker er begrenset. Ifølge EK Cooling Configurator er det kun én blokk som passer og denne må du antageligvis bestille fra utlandet. Webshoppen til EK har Plexi-utgaven på lager til ca. 700kr.

Et annet alternativ er universalblokker som kun kjøler selve kjernen. Disse yter like godt som fullcover, men du må skaffe noen kjøleribber til minne og spenningsregulatorer.

 

 

Er det noe i veien med Plexi-utgaven? Eller gjør den samme nytten? Litt ny på vannkjøling forbi CPU, så noen spm vil nok dukke opp :-p

 

 

PS: Hva er forskjellen mellom Acetal + EN og kun EN-utgaven?

Endret av Bikemech
Lenke til kommentar

Neida, det betyr bare at lokket er av plexi istedet for acetal (en type sort plastikk'ish). Det kan tilogmed være en fordel da man kan holde et øye med forholdene der inne mtp. korrosjon, rusk/rask etc.

 

EN-nikkel er en type forbedret nikkel-legering EK lanserte etter den store korrosjonsskandalen for en tid tilbake. (Google it) I dette tilfellet er altså forskjellen at det er brukt acetal i den ene blokka og plexi i den andre.

Lenke til kommentar

Neida, det betyr bare at lokket er av plexi istedet for acetal (en type sort plastikk'ish). Det kan tilogmed være en fordel da man kan holde et øye med forholdene der inne mtp. korrosjon, rusk/rask etc.

 

EN-nikkel er en type forbedret nikkel-legering EK lanserte etter den store korrosjonsskandalen for en tid tilbake. (Google it) I dette tilfellet er altså forskjellen at det er brukt acetal i den ene blokka og plexi i den andre.

 

Ja, det gir jo mening :-) Takk for svar! Da blir det bestilling av dette så fort jeg kommer meg hjem. Hvordan er det å kjøpe komplette sett fra EK kontra f.eks. Techbay... evt kjøpe alt løst?

Lenke til kommentar

Neida, det betyr bare at lokket er av plexi istedet for acetal (en type sort plastikk'ish). Det kan tilogmed være en fordel da man kan holde et øye med forholdene der inne mtp. korrosjon, rusk/rask etc.

 

EN-nikkel er en type forbedret nikkel-legering EK lanserte etter den store korrosjonsskandalen for en tid tilbake. (Google it) I dette tilfellet er altså forskjellen at det er brukt acetal i den ene blokka og plexi i den andre.

 

Ja, det gir jo mening :-) Takk for svar! Da blir det bestilling av dette så fort jeg kommer meg hjem. Hvordan er det å kjøpe komplette sett fra EK kontra f.eks. Techbay... evt kjøpe alt løst?

 

jeg kjøpte fult sett av ek fra siden deres for ca 2 måneder siden og det var veldig smertefritt. varene kom før uka var over(bestilte på en onsdag) og du får en regning på momsen av dhl :) anbefaler dette og kundeservicen deres var kjempebra så fort de forstod engelsk :p

Lenke til kommentar

Neida, det betyr bare at lokket er av plexi istedet for acetal (en type sort plastikk'ish). Det kan tilogmed være en fordel da man kan holde et øye med forholdene der inne mtp. korrosjon, rusk/rask etc.

 

EN-nikkel er en type forbedret nikkel-legering EK lanserte etter den store korrosjonsskandalen for en tid tilbake. (Google it) I dette tilfellet er altså forskjellen at det er brukt acetal i den ene blokka og plexi i den andre.

 

Ja, det gir jo mening :-) Takk for svar! Da blir det bestilling av dette så fort jeg kommer meg hjem. Hvordan er det å kjøpe komplette sett fra EK kontra f.eks. Techbay... evt kjøpe alt løst?

 

jeg kjøpte fult sett av ek fra siden deres for ca 2 måneder siden og det var veldig smertefritt. varene kom før uka var over(bestilte på en onsdag) og du får en regning på momsen av dhl :) anbefaler dette og kundeservicen deres var kjempebra så fort de forstod engelsk :p

 

Hvordan er kittet lydmessig? Kontra å kjøpe vifter osv. separat?

Lenke til kommentar

Neida, det betyr bare at lokket er av plexi istedet for acetal (en type sort plastikk'ish). Det kan tilogmed være en fordel da man kan holde et øye med forholdene der inne mtp. korrosjon, rusk/rask etc.

 

EN-nikkel er en type forbedret nikkel-legering EK lanserte etter den store korrosjonsskandalen for en tid tilbake. (Google it) I dette tilfellet er altså forskjellen at det er brukt acetal i den ene blokka og plexi i den andre.

 

Ja, det gir jo mening :-) Takk for svar! Da blir det bestilling av dette så fort jeg kommer meg hjem. Hvordan er det å kjøpe komplette sett fra EK kontra f.eks. Techbay... evt kjøpe alt løst?

 

jeg kjøpte fult sett av ek fra siden deres for ca 2 måneder siden og det var veldig smertefritt. varene kom før uka var over(bestilte på en onsdag) og du får en regning på momsen av dhl :) anbefaler dette og kundeservicen deres var kjempebra så fort de forstod engelsk :p

 

Hvordan er kittet lydmessig? Kontra å kjøpe vifter osv. separat?

 

å jeg kjøpte ikke ferdig kit. men jeg kjøpte noctua pwm vifter for de er helt utrolig stille og kan skyve massivt med luft ved behov. men kjøp hvertfall block og radiator hos EK for blockene deres er veldig enkle å feste med gode manualer(jeg syns hvertfall det var enklere enn swiftech sine) og radiatorene er nesten dobbelt så tykke som alle andre sine så de kan kjøle extremt mye bedre. jeg fikk med skythe gentle typhoon med kittet mitt og de skyver bra men er ikke stillegående i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...