Gå til innhold

Forkurs for ingeniøruttanning/maritim utdanning i Ålesund


ccc3

Anbefalte innlegg

Hei. Har søkt på forkurs for ingeniørutdanning/maritim utdanning på høyskolen i Ålesund. Jeg bor 15 min med båt i fra, så det er den eneste skolen jeg vil gå mtp at jeg skal jobbe ved siden av skolestudiene.

 

Jeg får svar den 20. juli, men er svært engstelig for at jeg ikke skal komme inn. Jeg har generell studiekompetanse, så søkte bare matte og fysikk da det bare er de fagene jeg mangler for å kunne søke på styrmannskolen. Jeg har jobbet masse med realfagene i vår og nå i sommer etter jeg var ferdig med førstegangstjenesten for å forberede meg (mest R1, og fysikk1), men om jeg ikke kommer inn er alt for ingenting....

 

Gruer meg skikkelig til jeg får svar fra skolen om jeg ikke kommer inn.. Så det jeg lurer på er det noen som har gått den linjen på høyskolen i Ålesund? Jeg hadde 3 i snitt på videregående skolen og strøk ikke i noen fag, så fikk vitemålet mitt og alt. I tillegg har jeg noen studiepoeng fra tiden jeg var i Kystvakten. Er det vanskelig å komme inn? Kommer jeg ikke inn har jeg ikke anelse om hva jeg skal gjøre til høsten og neste år...

 

Takk så mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sendte mail til skolen jeg skal gå forkurs på og spurte om snittet, det kan vel du også gjøre?

Forkurs på Høgskolen i Oslo og Akershus hadde vell 5.2 i snitt om jeg ikke husker feil, da for oss med fagbrev. De som hadde 3-årig allmen var det vell 4.8 minimum om jeg ikke husker feil.

 

I Ålesund er det kanskje litt mindre søkere da, i Oslo var det 900-1000 søker på 90 plasser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...