Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei jeg skal begynne å trene når fellesferien er over.. og tenker å trene et program som heter stronglifts med 3 treningsdager i uka. Men er det sant at man øker så veldig mye som programmet sier?

 

http://myrevolution.no/s/5x5-et-program-for-styrke-og-muskelmasse-med-auto-regulering/

 

Ser jo ganske lett ut også i grunn .. bare man får litt hjelp på treningssentret til å få riktig teknikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører en litt modifisert SL 5x5 versjon med mer markløft og uten autoregulering, men ja, man øker så mye osm programmet sier hvis man starter lavt nok på vektene. Etter en tid får man noen harde dager og progresjonen bremses, men jeg har ihvertfall fått veldig gode resultater med det jeg kjører Startet opp med programmet etter en periode med veldig lite til ingen trening på 6 måneder.

Lenke til kommentar

SL5x5 er et fint program. Autoregulering trenger du ikke tenke på dersom du nylig starter med styrketrening. Du vil komme langt med bare lineær progresjon. Du vil ha økninger på dette programmet. Jeg begynte også på dette programmet da jeg var ny i gamet. Startet med stanga i alle øvelser (fordi programmet anbefaler nettopp dette) og hadde stødig økning i stort sett alle øvelser det første året.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Slenger inn et spm her, i stede for å lage ny topic. Kanskje det var dette Wingeer nevnte over.

 

Har trent et års tid med moderat/lav fremgang. Første gangen man prøver 5x5, anbefales det å begynne med konstante vekter (altså feks 50kg på alle settene), eller øke belastningen for hvert sett (feks 35 40 45 50 55)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...