Gå til innhold

Kan jeg gjenopplive min OCZ Agility 4?


FVH

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte to stk OCZ Agility 4 256Gb for å kjøre OS på RAID 0.

 

De var utstyrt med 1.4 FW, og jeg tenkte å være lur og oppdatere til siste FW (1.5)

Jeg opprettet partisjoner på begge diskene i en annen PC for at de i det hele tatt skulle vises der.

Lastet ned Toolbox fra OCZ. Flashingen gikk ikke noe særlig; det forandret seg aldri fra 1.4 til 1.5 på noen av diskene.

 

MEN, etter dette er det bare liv i den ene disken.

Den andre er fullstendig død, og vises ikke noe sted. BIOS finner den ikke. Når jeg setter inn kun de to diskene for å lage RAID og starte ny installasjon, så vises kun den ene. Jeg har prøvd alle porter på HK (Asus P9X79 Deluxe); inkludert både Intel-paret og Marvell-paret.

 

Jeg har også prøvd å sette disken inn i en annen pc, men der vises den heller ikke. Den kommer ikke opp i diskbehandlingen.

 

Er det noen mulighet for å resette den til fabrikkinnstillinger, selv om den nå ikke kan sèes noe sted?

Eller må jeg anse den for å være ødelagt? Jævlig rart da, etter som at jeg bare fulgte det som står på OCZ sine sider.

 

Har alt sendt RMA, men det hadde jo vært interessant å vite om det går an å få den tilbake fra de døde.

 

Takker så mye.

Endret av FVH
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...