Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei folkens! Jeg er en 14 år gammal gutt som skal bygge en stasjonær for første gang :dremel: Og jeg har skrapa sammen noen bursdagspenger for å kjøpe dette. Vil helst ikke at noen skal behandle meg som en 5åring her bare fordi jeg ikke er voksen og "uerfaren". Greit nok at det er første gang, men jeg vet hvordan og pappa har litt erfaring med dette så jeg vil ikke ha noen guide eller noe. Har sett masse guide/howto videoer og skrudd opp en gammal PC selv så jeg skal nok klare det og gleder meg skikkelig :w00t: Hadde vært litt fint om dere kunne svare så fort som mulig da jeg skal på hytta når jeg står opp imorgen, og kan hende jeg legger meg tidlig snart. Men det er ikke noe stress, for jeg kan vente i 10 lange år om jeg så må bygge for nå er det sommerferie :tease: Jeg ser helst at jeg har bygd den før ferien er over, da :hm:

Mine kriterier til PC'en:

1. Jeg vil ha Cooler Master Storm Trooper-kabinettet med "bærehåndtaket", for det er litt kult :) Hadde du/dere klart å få til med HAF X Nvidia Edition istede (som er litt dyrere) så hadde det vært fint og. Men da hadde det kanskje vært mindre penger til kraft? :hmm:

2. Grafikkortet skal være Nvidia, ikke AMD. Har "forelska" meg litt i Nvidia, og føler de gjør det litt bedre forseg :dribble:

3. Prosessoren skal være Intel (trenger jeg å si mer om det? :tease: ) Men jeg vil helst ikke ha noe dårligere enn i5. Og hvis du klarer å få med Ivy Bridge hadde jeg vært fornøyd.

4. Vil ha en HDD på minst 1 TB og en SSD fra OCZ på minst 120 GB.

- Det var vel det for PC-kriterier, tenker jeg :green: Nå inleggskriterier

Inleggskriterier

1. Jeg vil helst at du finner alle delene på en side, for da kan jeg kan velge dem alle så de havner sammen i "handlevogna" som det heter på nettbutikkene.

2. Serriøse nettbutikker og som er litt store. Ikke sånne små svindelsider.

3. Jeg vil ikke ha hatkommentarer og sånt mot at jeg ikke er så glad i AMD. Jeg er ikke noe fanboy. En ting får enhver smak :) Vil heller ikke ha sånn komplett gamer, for da betaler du litt ekstra for bygginga og du får jo ikke bygd selv, da det er en del av morroa :w00t:

 

-Takker på forhånd for alle fine inlegg, (hvis de kommer) og klarer du å skrape sammen et oppsett redder du nesten sommerferien sånn som :xmas: 'en redder jula :) HTCPetter

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til ditt budsjett, så kan du ikke forvente all verden.

 

Skjermkort må du over til AMD, et HD7850.

SSD, her går du for kvalitet, ikke noe drit, Intel, Samsung, Crucial osv er gode SSDer som holder mål.

Kabinettet, det er et veldig dyrt kabinett, og til et så lite budsjett så bør du velge noe annet, fractal design R3 er et veldig gidt valg.

Lenke til kommentar

Da kjører vi løs;

 

Ikke at jeg så noe om det i teksten, hva er budsjettet ditt?

Samt er det noen spesielle (krevende?) oppgaver du bedriver med som vi må ta hensyn til?

 

Budsjettet var på 7 tusen (7k) som stod i overskriften. Fint å se at folk kommer med hjelpsomme, hyggelige inlegg. For det har hent at jeg har fått kjeft for ting. Tror ikke det er noe spesiellt som må tas hensyn til, nei. Skal bare bruke den mest til hardcore spilling, litt photoshopping og filmredigering. Og kanskje bittelitt skoleoppgaver. Og det er det. Dere andre som leser dette: Husk at jeg bare er 14 og jeg har utvikla en form for hjerneforstyrrelse fordi jeg har spilt for mye, så ikke glefs så fært tilbake da dette har skjedd. (de fleste tenåringer idag har utviklet dette uten å vite det, det er vanlig blant unge gamere :p)

Lenke til kommentar

Er også mulig at dere kan ta et annet merke på SSD'en, altså :closedeyes: kan gå for AMD og. Men det er ikke sånn at grafikkortet må være laget av BARE Nvidia. Kan være Gigabyte eller Asus eller noe sånt som har laget kortet med en Nvidia motor. Det var vel det :) -HTCPetter

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...