Gå til innhold

BK: Cantharis fusca


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin diagonal! Gode detaljer....! Likte softheten over det meste her! Harmoniske farger. Artig å se slike gode bilder! :)

 

Holder på med noen macroøvelser, men får ikke til å samarbeide med de små bevingede.... (gir dog ikke opp).... ;)

 

Takk for det :)

 

Nei, du må ikke gi opp - det er som du sikker vet som regel mye sletting imellom de brukbare treffene. Personlig synes jeg at jeg lykkes best når jeg stresser ned på et lite område, sittende på en stol eller krakk, og gjerne med en kaffekopp...og mens man sitter der og nyter livet eller banner og klasker mygg - alt ettersom, så vil man plutselig få øye på den ene muligheten etter den andre. Slik er det i hvert fall for meg, at jeg ikke ser ting før jeg har gitt det litt tid.

------------------------------------------------

Legger det samme bildet i spoiler som en test:

 

post-253987-0-85088700-1341412212_thumb.jpg

 

 

Edit, mente at bildet i galleriet var mer soft enn det jeg har på min maskin - ville bare sjekke hvordan det så ut som vedlegg.

Endret av Tjernshaugen
Lenke til kommentar

Veldig bra bilde. Bra skarphet i krabaten og fin bakgrunn. Hvordan finner du ut hva insektene heter?

 

Takk for det :)

 

Det er ikke alltid så lett det der med å artsbestemme, mange arter finnes det bare en beskrivelse av, endel arter er "nye" d. v. s. de er ikke registrert enda og veldig mange er nesten identiske med andre arter og skilles kun ved å se på små detaljer i lupe. I sistnevnte tilfeller kan det være greit å bare navngi et insekt etter den familien eller hovedgruppen den tilhører i klassifiseringen. Sjekk f. eks. hva Wikipedia skriver om insekter eller edderkopper, da får du innblikk i den vitenskapelige klassifisering (den er nyttig).

 

Noen brukbare nettsider med bilder:

 

Edderkopper: https://www.diskusjon.no/index.php?showuser=&siteSkin=digit.no

Sommerfugler: http://www.kristvi.com/sf/index.htm

Generell: http://www.fugleognatur.dk/

 

Jeg har et par dårlige bøker, men det kan ofte være nok som et utgangspunkt for å google videre - det er flere gode nettsider som jeg ikke har lenker til nå:)

Lenke til kommentar

Er enig med Smort`n. Morsomt å ta del i denne verdenen, alltid noe nytt å lære. Har veldig sans for fremgangsmåten din - utrolig mye man kan få med seg når en senker skuldrene og tar seg tid til å ta imot. Og at man tar seg tid til å la inntrykk synke inn. Håper du får mange sånne gode stunder fremover, og mange fine bilder :)

Lenke til kommentar

Fin diagonal! Gode detaljer....! Likte softheten over det meste her! Harmoniske farger. Artig å se slike gode bilder! :)

 

Holder på med noen macroøvelser, men får ikke til å samarbeide med de små bevingede.... (gir dog ikke opp).... ;)

 

Takk for det :)

 

Nei, du må ikke gi opp - det er som du sikker vet som regel mye sletting imellom de brukbare treffene. Personlig synes jeg at jeg lykkes best når jeg stresser ned på et lite område, sittende på en stol eller krakk, og gjerne med en kaffekopp...og mens man sitter der og nyter livet eller banner og klasker mygg - alt ettersom, så vil man plutselig få øye på den ene muligheten etter den andre. Slik er det i hvert fall for meg, at jeg ikke ser ting før jeg har gitt det litt tid.

------------------------------------------------

Legger det samme bildet i spoiler som en test:

 

post-253987-0-85088700-1341412212_thumb.jpg

 

 

Edit, mente at bildet i galleriet var mer soft enn det jeg har på min maskin - ville bare sjekke hvordan det så ut som vedlegg.

 

Gir ikke opp nei!

Det bildet du la ved synes jeg forresten ikke var fullt så skarpt som det du la ut i galleriet...., softheten nokså lik... ;)

Lenke til kommentar

Er enig med Smort`n. Morsomt å ta del i denne verdenen, alltid noe nytt å lære. Har veldig sans for fremgangsmåten din - utrolig mye man kan få med seg når en senker skuldrene og tar seg tid til å ta imot. Og at man tar seg tid til å la inntrykk synke inn. Håper du får mange sånne gode stunder fremover, og mange fine bilder :)

 

Mange takk for det :)

 

Stilig! :) Her gjør kompen mye av bildet.

 

Mange takk :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...