Gå til innhold

Den store Huawei Ascend P1 og P1S tråden !


Anbefalte innlegg

Huawei Ascend P1 og P1S

 

post-263002-0-41218200-1341222634_thumb.jpg

 

post-263002-0-48544900-1341222648_thumb.jpg

 

 

Jeg tok meg den frihet til å lage en tråd for de nye telefonene fra Huawei: Huawei Ascend P1 og P1S som kineserene lanserte under CES messen i Las Vegas tidligere i år.

 

Det finnes allerede en tråd om disse telefonene her men jeg føler at en offisiell tråd trenger litt bilder og informasjon.

 

Spesifikasjoner:

Formfaktor: Trykkskjerm

Størrelse: 12,9 x 6,48 x 0,668 centimeter (Ascend P1: 0,769 cm tykk)

Vekt: 110 gram

Skjerm: 4,3 tommer, 960 x 540 piksler, Super-AMOLED, kapasitiv, PenTile

Operativsystem: Android 4.0 Ice Cream Sandwich

Mobilnettverk: UMTS 850/900/AWS/1900/2100, Quad Band GSM

Internett: GPRS, Edge, UMTS (3G), HSDPA, HSUPA, Wi-Fi B/G/N

Kamera: 8 Megapiksler Bakbelyst, autofokus, dobbelt LED-lys, 1080P video, HDR, effekter, panorama, frontkamera med 1,3 megapikslers oppløsning

Maskinvare: Texas Instruments OMAP4460 Cortex-A9 Dual Core 1,5 GHz, SGX 540 GPU

Internminne: 1 GB

Minnekort: Micro-SD opp til 32GB, 4GB intern lagring

Teknologi: Bluetooth 3.0, Wi-Fi, Wi-Fi, DLNA, A-GPS, eCompass, Gyroskop

Batteri: 1680 mAh (1800 mAh for Ascend P1)

 

Ascend P1 har kommet inn i Prisguide men ikke P1S, priser for P1.

 

Noen tester:

TheVerge

PhoneArena

Engadget

Dinside

Mobili

Amobil

 

Support og annen informasjon

http://www.huaweidevice.com/worldwide/technicaIndex.do?method=gotoProductSupport&productId=3942&tb=0);

 

Så folkens, diskuter i vei om denne flotte telefonen :)

 

Mvh Hunterra

Endret av Hunterra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Venter på at min skal komme i posten om få dager. Gleder meg :-)

 

Valget falt ganske lett på P1, da den er rimelig, lekker, ICS og har støtte for minnekort!

 

Ingen av de andre konkurrentene kan tilby noe tilsvarende, av det jeg har fått med meg.

 

EDIT:

Og der var den i hus.

 

Førsteinntrykket stemmer skremmende med testene. Telefonen føles merkelig lett pga materialvalget, men ble fort vant til det.

 

Alle "småfeilene" som ble påpekt er enten tullball (lavt volum er helt klart en subjektiv opplevelse, og ufrivillig trykking på hjemskjermen kommer helt an på fingerstørrelsen og vane) eller fikset (hello, Swiftkey). I tillegg må det nevnes at Android er en fryd å bruke sålangt, ting sklir avgårde og oppleves som responsivt og uncluttered.

 

Det at Huawei har beholdt stock feelingen fra ISC og kun lagt ved nyttige apper er intet annet enn en genistrek (tja, eller som forventet, men det er mer enn man kan si om andre telefonprodusenter.

 

Og til den prisen da! :-D

Endret av Venesis
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vurderer denne saken også. Men kun om Huawei kan love Jelly Bean-oppdatering, innen rimelig tid. Har spurt om dette på facebook-sidene deres, og via mail, uten å i det heletatt få svar enda. Kundeservicen for Huawei virker ganske desentralisert og utilgjengelig.

 

Trådstarter: Første post kan kanskje legge til supportsidene til Huawei + informasjon om nyeste offisielle firmware?

 

Ble sluppet en update 24.7, som visstnok skal fikse:

 

1. Improved call quality;

2. Improved touchscreen performance;

3. Optimized viewfinder accuracy.

Lenke til kommentar

Skal legge til linkene, takker for tipset :)

 

Skal nok kjøpe denne også. Kan ikke kjøpe ny før litt etter sommerferien :/ Jelly Bean er ikke noe dealbreaker for meg men minnekortplass, fin pris, fin størrelse, stock ICS gjør denne meget interresant. Testet den for øvrig på Lefdal og må si at jeg ble imponert. Alt flyter veldig bra :)

Endret av Hunterra
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Er det noen som har hørt noe om Jelly Bean oppdatering?

 

Ja. Etter 15 dager fikk jeg et slapt svar:

 

Hei Olav,

Vi beklager sent svar. Vi har desverre vært noe underbemannet grunnet

ferieavvikling i sommer!

På nåværende tidspunkt har vi desverre ingen informasjon om hvorvidt

det vil komme Jelly Bean til Ascend P1. Dersom dette blir aktuelt , vil

vi publisere denne informasjonen via facebook etc.!

Mvh

Huawei Norge

 

Et selskap som bruker facebook som platform til support/info etc. blir for useriøst for meg. Og sånn har det vel vært i flere år nå?

 

Jeg har også forhørt meg på xda-developers. Det virker som om det er en SVÆRT laber interesse for denne telefonen. Så om factory-rom blir buggy så blir det lite custom roms å velge i er jeg redd..

 

 

Nei folkens, kjøp dere heller denne når den kommer!

http://www.dinside.no/900554/xiaomi-mi-two

Selv om det er umulig å uttale navnet riktig (Xiaomi Mi-Two) så vet jeg at MIUI lager skikkelig programvare :) Har testa noen ports på flere telefoner. Good shit

Endret av o-l-a-v
Lenke til kommentar

Er det noen som har hørt noe om Jelly Bean oppdatering?

 

Ja. Etter 15 dager fikk jeg et slapt svar:

 

Hei Olav,

Vi beklager sent svar. Vi har desverre vært noe underbemannet grunnet

ferieavvikling i sommer!

På nåværende tidspunkt har vi desverre ingen informasjon om hvorvidt

det vil komme Jelly Bean til Ascend P1. Dersom dette blir aktuelt , vil

vi publisere denne informasjonen via facebook etc.!

Mvh

Huawei Norge

 

Et selskap som bruker facebook som platform til support/info etc. blir for useriøst for meg. Og sånn har det vel vært i flere år nå?

 

Jeg har også forhørt meg på xda-developers. Det virker som om det er en SVÆRT laber interesse for denne telefonen. Så om factory-rom blir buggy så blir det lite custom roms å velge i er jeg redd..

 

 

Nei folkens, kjøp dere heller denne når den kommer!

http://www.dinside.no/900554/xiaomi-mi-two

Selv om det er umulig å uttale navnet riktig (Xiaomi Mi-Two) så vet jeg at MIUI lager skikkelig programvare :) Har testa noen ports på flere telefoner. Good shit

 

Det var saker ! Håper bare den kommer til Norge og har minnekort-plass, noen som vet noe om dette ? :)

 

Xiaomi-telefonen var ikke like pen som P1 men skal absolutt vurderes :)

Lenke til kommentar

Er det noen som har hørt noe om Jelly Bean oppdatering?

 

Ja. Etter 15 dager fikk jeg et slapt svar:

 

Hei Olav,

Vi beklager sent svar. Vi har desverre vært noe underbemannet grunnet

ferieavvikling i sommer!

På nåværende tidspunkt har vi desverre ingen informasjon om hvorvidt

det vil komme Jelly Bean til Ascend P1. Dersom dette blir aktuelt , vil

vi publisere denne informasjonen via facebook etc.!

Mvh

Huawei Norge

 

Et selskap som bruker facebook som platform til support/info etc. blir for useriøst for meg. Og sånn har det vel vært i flere år nå?

 

Jeg har også forhørt meg på xda-developers. Det virker som om det er en SVÆRT laber interesse for denne telefonen. Så om factory-rom blir buggy så blir det lite custom roms å velge i er jeg redd..

 

 

Nei folkens, kjøp dere heller denne når den kommer!

http://www.dinside.n...4/xiaomi-mi-two

Selv om det er umulig å uttale navnet riktig (Xiaomi Mi-Two) så vet jeg at MIUI lager skikkelig programvare :) Har testa noen ports på flere telefoner. Good shit

 

MIUI finnes da til Ascend p1 http://forums.miui.us/showthread.php?20679-ROM-MIUI-us-v4-ICS

 

EmotionUI kan jo også bli litt kult http://ui.vmall.com/index.html

 

Se gjennon denne tråden for info om rooting og div http://forum.xda-dev...d.php?t=1694228

Endret av Rakkaren
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Med eller uten headsett/ørepropper ? Kan ikke hjelpe deg nå ettersom jeg dessverre ikke har fått kjøpt min enda. Men spørsmålet mitt kan hjelpe andre som vil hjelpe deg. Kunne du tenke å dele litt erfaringer rundt telefonen, hvordan du opplever den ? :)

 

Både med og uten, egentlig. Maksvolumet på denne telefonen er altfor lavt. Mye lavere enn andre telefoner.

Ellers er jeg generelt fornøyd med denne telefonen, fin oppgradering fra Huawei U8800 Pro som jeg hadde før.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...