Gå til innhold

Iphone4 med defekt batteri?


Anbefalte innlegg

Har kjøpt en ny iphone4, og er mildt sagt lite imponert av batterikapasiteten...dvs den er så dårlig at jeg lurer på om det er noe galt med telefonen.

Etter fullading faller batterinivået mellom 3-4% i timen i standby. Har forsøkt å slå av 3G, wifi, stedstjenester m.m, men uten resultat, nivået tikker ned i omtrent samme hastighet.

 

Har nullstilt telefonen 3 ganger, også via itunes. Latt den gå helt tom for strøm...alt uten resultat.

 

Kona har identisk telefon, og der er strømforbruket helt annerledes. Hun lader 3 hver dag istedet for hver dag som jeg må med min.

 

Er det reklamasjonsak, eller er det noe annet jeg bør sjekke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det mange programmer som er åpne i bakgrunnen? (dobbelt-trykk på home knappen).

 

Min iPhone ladet jeg annenhver dag når den var ny og jeg brukte den MYE, konstant musikk og spilling osv.

Nå må jeg lade hver dag, er egentlig ikke et problem for meg siden den blir ladet mens den står i iPhone docken min likevel.

 

Når det kommer til reklamasjon så er Apple veldig pripne, men det er jo verdt å ringe kundeservice å spørre ihvertfall.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har nå hatt mobilen godt og vel en måned, og inntrykket av kapasiteten i er fremdeles stort sett dårlig. Innimellom er der uten noe åpenbar grunn allikevel dager der den ser ut til å være akseptabel, f.eks akkurat nå er standbytid 14 timer, bruk 1 time og bare 7% dropp i ladenivå.

 

Har fått godkjent reklamasjonsak, men har ikke sendt den inn enda da jeg tror jeg bare får den igjen uten påvisbar mangel.

 

Leste en plass at simkort kan være årsak til høyt batteriforbruk...kom til å tenke på en gang i sommer så mistet jeg nettverk, fikk feilmelding på simkort og måtte ta det inn og ut noen ganger før jeg fikk telefonen opp å gå igjen....virket rett og slett som om det var dårlig kontakt med simkortet.

 

Kortet er et gammelt simkort som er klippet for å passe.

Kan dette være grunnen til problemer med batterikapasiteten??

 

Har nå bestilt mikrosim og prøver det før jeg evt. sender telefonen inn.

Lenke til kommentar

Send den til rep uansett, uansett om du tror de finner noe eller ikke. Hvis den ikke blir bedre, send den inn på nytt med samme feilbeskrivelse. Hvis den ikke blir bedre da, returner telefonen med krav om heving av kjøp ihht forbrukerkjøpsloven. Du kan miste rettigheten dersom du venter med å sende den inn etter at du oppdaget feilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...