Gå til innhold

[Løst] Hvordan sette sekundær harddisk som primær?


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en 60 gb intel ssd disk og en 2 TB seagate Barracuda HDD. Jeg bruker SSD disken til operativ systemet og HHD til lagring. Men hvordan kan jeg gjøre det slik at alle nedlastninger og installasjoner skal komme på HDD disken automatisk?

Takk!

Mvh Kristian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Første jeg tenker på er nok bare å endre instillinger i de programmene du bruker. Sett f.eks i instillinger på utorrent eller hva nå enn du bruker, til at "download" mappa di ligger på den andre disken osv. Når du installerer programmer så får du jo beskjed om hvor du vil installere det, så da er det jo bare å velge en anna disk enn den som er standard. Men er nok sikkert noen her inne som veit om en smartere løsning hvis det fines =)

Lenke til kommentar

Jeg fikk til å flytte mappene. Men da jeg laster ned ting legger de seg bare på C disken. Pc-en opretter en ny mappe, og legger nedlastingene der.. HVordan kan jeg endre på det, at D disken blir målet. Det er ingen "plassering" fane på downloads mappen....

Lenke til kommentar

Jeg fikk til å flytte mappene. Men da jeg laster ned ting legger de seg bare på C disken. Pc-en opretter en ny mappe, og legger nedlastingene der.. HVordan kan jeg endre på det, at D disken blir målet. Det er ingen "plassering" fane på downloads mappen....

 

Da må du gjøre som Valkyrex har sagt, endre instillinger i de programmene du bruker. Hvis du ikke får dette til, må du fortelle hvilke programmer du bruker å laste ned med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...