Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

windows 7 stopper opp i bootinga


Anbefalte innlegg

har en toshiba laptop med win 7

på. plutselig ville den ikke starte skikkelig.. får opp no tekst når den bootet, før jeg får valg om å starte den vanlig eller reparere. samme hva jeg velger går den videre til et bakgrunnsbilde, og stopper der. kan bevege musa men ikke no mer. noen som har en løsning på dette problemet? spiller ingen rolle om jeg mister all eksisterende data. takk:-)

Endret av jlnhaah2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

px-e61: media test failure, check cable.

pxe-m0f: exiting pxe-rom

 

er meldingen jeg får opp før den går videre til feilgjennoppretting for windows skjermen. Btw så er det windows 7, ikke vista. sorry for det:-)

 

hvilken knapp er safe mode? begynnee å bli noen år siden jeg satt med pcer:-P

 

Om det ikke spiller noen rolle om du mister all eksisterende data er ditt beste alternativ å formatere. Det blir alltids litt rusk i systemet etter hvert. Har du Windows cden din?

 

er det jeg dessverre ikke har:-/

Endret av jlnhaah2
Lenke til kommentar

px-e61: media test failure, check cable. er en netverks boot feil, virker som det er en feil med boot sector på hardisken.

Anbefaler kjøre windows install og så repair, virker som du har mistet noen filer

 

For å gjøre det på en pc uten cdrom trenger du å boote på en usb stick. Finnes måte å lage det fra en windows cd eller image.

----

De du ikke skal gjøre er å formatere hardisken da mister du for det første alle filene dine.

Det andre er at det ikke vil hjelpe noe, om du vil formatere gjør du det fra windows install.

Lenke til kommentar

px-e61: media test failure, check cable. er en netverks boot feil, virker som det er en feil med boot sector på hardisken.

Anbefaler kjøre windows install og så repair, virker som du har mistet noen filer

 

For å gjøre det på en pc uten cdrom trenger du å boote på en usb stick. Finnes måte å lage det fra en windows cd eller image.

----

De du ikke skal gjøre er å formatere hardisken da mister du for det første alle filene dine.

Det andre er at det ikke vil hjelpe noe, om du vil formatere gjør du det fra windows install.

 

takk:-) jeg har cd-rom på denne pcn. windows install og windows recovery, er det en egen cd som må kjøpes eller? formålet er å kjøre system recovery og dette etterpå uansett. vil ha clean hdd.

Lenke til kommentar

har en toshiba laptop med win 7

på. plutselig ville den ikke starte skikkelig.. får opp no tekst når den bootet, før jeg får valg om å starte den vanlig eller reparere. samme hva jeg velger går den videre til et bakgrunnsbilde, og stopper der. kan bevege musa men ikke no mer. noen som har en løsning på dette problemet? spiller ingen rolle om jeg mister all eksisterende data. takk:-)

 

Hadde samme problemet i går kveld. Jeg bare ventet i shitloads med tid, rundt 1 time, før den faktisk begynte å søke etter problemer. Etter 1,5-2 timer var den ok. Bare la den stå og jobbe.

Lenke til kommentar

px-e61: media test failure, check cable. er en netverks boot feil, virker som det er en feil med boot sector på hardisken.

Anbefaler kjøre windows install og så repair, virker som du har mistet noen filer

 

For å gjøre det på en pc uten cdrom trenger du å boote på en usb stick. Finnes måte å lage det fra en windows cd eller image.

----

De du ikke skal gjøre er å formatere hardisken da mister du for det første alle filene dine.

Det andre er at det ikke vil hjelpe noe, om du vil formatere gjør du det fra windows install.

 

takk:-) jeg har cd-rom på denne pcn. windows install og windows recovery, er det en egen cd som må kjøpes eller? formålet er å kjøre system recovery og dette etterpå uansett. vil ha clean hdd.

Det er windows install cden du trenger for repair men nå ser det ut som den har startet å reparere seg selv.

Lenke til kommentar

px-e61: media test failure, check cable. er en netverks boot feil, virker som det er en feil med boot sector på hardisken.

Anbefaler kjøre windows install og så repair, virker som du har mistet noen filer

 

For å gjøre det på en pc uten cdrom trenger du å boote på en usb stick. Finnes måte å lage det fra en windows cd eller image.

----

De du ikke skal gjøre er å formatere hardisken da mister du for det første alle filene dine.

Det andre er at det ikke vil hjelpe noe, om du vil formatere gjør du det fra windows install.

 

takk:-) jeg har cd-rom på denne pcn. windows install og windows recovery, er det en egen cd som må kjøpes eller? formålet er å kjøre system recovery og dette etterpå uansett. vil ha clean hdd.

Det er windows install cden du trenger for repair men nå ser det ut som den har startet å reparere seg selv.

ok, har stått endel timer nå så spørst om den klarer det, men lar den bare stå. hva er windows innebygde "restore to factory default" ? går dette uten no cd? vet det går an å tilbakestille til en satt dato, men har ikke satt no dato...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...