Gå til innhold

BK: Petunia 2


Anbefalte innlegg

Petunia 2

 

Bildet er fjernet.

 

Beskrivelse:

Ikke den samme som var lagt ut,der er mange nyangser blomt på samme plante,og nyangser fra plante til plante.

La ut en versjon V2 for og vise litt av alle nyangser der er.V2 er exif, f/11-1/20 sek-iso 200-brennvidde 195 mm.

 

Evalueringsnivå Tips:

Jeg ønsker tanker rundt hva som trekker bildet opp og forslag til forbedringer.

 

Link til bildesiden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du ber om tips..ingenting av blomsten er ordentlig i fokus, selv ikke sentrum..bildet er veldig mittstilt..burde vært mer rom over blomsten.

Dette ble kanskje noe i overkant kritikkmessig, men er slik jeg ser det .

Fargene og bakgrunnen er veldig fine :)

Savner forøvrig exifdata, så det blir dermed litt vanskelig å tipse deg om forbedringer du kunne ha gjort .

Lenke til kommentar

Du ber om tips..ingenting av blomsten er ordentlig i fokus, selv ikke sentrum..bildet er veldig mittstilt..burde vært mer rom over blomsten.

Dette ble kanskje noe i overkant kritikkmessig, men er slik jeg ser det .

Fargene og bakgrunnen er veldig fine :)

Savner forøvrig exifdata, så det blir dermed litt vanskelig å tipse deg om forbedringer du kunne ha gjort .

Takk for tilbakemelding,inngenting blir oppfattet som kritikk.Hvorfor exifdata ikke følger med forstår eg ikke på dette bilde utførte eg lagre for web i CS6,prøvde alle innstilinger og lagret bilde i alle men ingen data kom med, Men her er dei skal legge dei inn og,f/5-1/125 sek-iso 200-Brennvidde 220 mm-+0,3 trinn,Brukt sigma linsen innstilt på makro,V2 er f/11-1/20 sek-iso 200 brennvidde 195 mm :)

Lenke til kommentar

LIkte v2 og v3 best i komp og fargespill. Tror du har skaffet deg en skikkelig utfordring og liker det :) Synes V2 er litt for mørk i det lilla at spillet kommer ordentlig frem. Går det an å bruke lys slik at det kommer lengre ned iblomsten og skaper enda mer spill i farger og i klarere kanter mellom blomsterbladene?

Bare ideer, ingen kunnskap. Smak, subjektivt, men ikke objektivt :)

Tror bildet kan bli til en innertier ! :) Er der nesten på V2,innernier, min mening :)

Endret av Jentungen 1
Lenke til kommentar

LIkte v2 og v3 best i komp og fargespill. Tror du har skaffet deg en skikkelig utfordring og liker det :) Synes V2 er litt for mørk i det lilla at spillet kommer ordentlig frem. Går det an å bruke lys slik at det kommer lengre ned iblomsten og skaper enda mer spill i farger og i klarere kanter mellom blomsterbladene?

Bare ideer, ingen kunnskap. Smak, subjektivt, men ikke objektivt :)

Tror bildet kan bli til en innertier ! :) Er der nesten på V2,innernier, min mening :)

Takk for tilbakemelding og en fin vurdering og tanker runt bildene :thumbup::) Lys går nok og bruke og som du ser på V3 skaper meir lys meir glød i fargene,Klarere kanter,her har eg bevist prøvd og la blomst vere klar i midt og ut mot det uskarpe diffuse i kanter,noe eg liker godt selv,stå på med dine fine evalueringer,det gir ettertanker !! :):thumbup:
Lenke til kommentar

LIkte v2 og v3 best i komp og fargespill. Tror du har skaffet deg en skikkelig utfordring og liker det :) Synes V2 er litt for mørk i det lilla at spillet kommer ordentlig frem. Går det an å bruke lys slik at det kommer lengre ned iblomsten og skaper enda mer spill i farger og i klarere kanter mellom blomsterbladene?

Bare ideer, ingen kunnskap. Smak, subjektivt, men ikke objektivt :)

Tror bildet kan bli til en innertier ! :) Er der nesten på V2,innernier, min mening :)

Takk for tilbakemelding og en fin vurdering og tanker runt bildene :thumbup::) Lys går nok og bruke og som du ser på V3 skaper meir lys meir glød i fargene,Klarere kanter,her har eg bevist prøvd og la blomst vere klar i midt og ut mot det uskarpe diffuse i kanter,noe eg liker godt selv,stå på med dine fine evalueringer,det gir ettertanker !! :):thumbup:

Oppfatter deg som ambisiøs, at du vil spisse det helt, derfor kommentarer :))

Så er det jo smak, man må følge sin egen. Så må en jo ta høyde for at skjermene våre kan være ulike.

Bildene er supre dem :) Fint du sier det er greit, da har jeg tolket deg riktig. Så håper jeg du sier ifra om det blir for mye, har som sagt oppfattet deg som ambisiøs :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...