Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Anbefalte innlegg

Hei, er en gutt på 17 år. I noen måneder nå har jeg hatt ubehag i testiklene, og vært hos legen med det tre ganger. Han fant ingenting galt, men henviste meg til urolog. Jeg har bestilt time hos urolog, men får ikke time før om to måneder!

 

I det siste har jeg også fått et slags trykk i brystet, som er der hele tiden. Og jeg føler at den høyre testikkelel har blitt større enn før. Har også hatt litt problemer med vondt i ryggen, selv om jeg holder meg i grei form.

 

Jeg kom jeg over denne artikkelen:

http://nhi.no/sykdom...372.html?page=2

 

Der det står at symptomer på testikkelkreft kan være hoven testikkel, ryggsmerter, og at trykk i lungene kan skyldes spredning. Ble plutselig mye mer engstelig for kreft, og har i grunn bare lyst til å bli sjekket av urolog med en gang, men har jo ikke time før om to måneder. Har heller ikke spesielt lyst til å dra tilbake til fastlegen, fordi han jo nettopp har henvist meg videre fordi han ikke fant noe galt.

 

(Annen info: har ikke uvi eller klamydia. Har også litt ubehag i prostata og i den andre testikkelen, men høyre testikkel er værst. Har alltid hatt problemer med å tømme blæren helt)

 

Hva burde jeg gjøre? Er det noen måte jeg kan bli undersøkt tidligere på? Eller burde jeg vente i to måneder? Takker for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kan bare fortelle at jeg dro til legen, og at hun var ganske sikker på at det var ødelagte muskler etter styrketrening, noe jeg startet med dager før smertene startet :) Føler meg litt dum nå, tror jeg kan slappe av inntil videre.

 

Skal uansett ta en ultralyd bare for å avkrefte noe alvorlig.

Endret av merkapor
Lenke til kommentar

kan bare fortelle at jeg dro til legen, og at hun var ganske sikker på at det var ødelagte muskler etter styrketrening, noe jeg startet med dager før smertene startet :) Føler meg litt dum nå, tror jeg kan slappe av inntil videre.

 

Skal uansett ta en ultralyd bare for å avkrefte noe alvorlig.

Vi unge menn er i faresonen for testikkelkreft, (slik som kvinner i menopausen er mer mottakelige for brystkreft, og "eggstokkkreft", er vi som er mindre enn ti år ifra vi forlot puberteten også i en risikogruppe), nå er testikkelkreft DEN kreften jeg vil ha, hvis jeg kan velge ;) for den er ca. 100% helbredelig, (amputasjon av den kreftsyke testikkelen, og litt cellegift og du er så god som ny). Jeg selv fikk nylig avkreftet kreft pga ubehag og en klinkekule-stor klump intil min høyre testikkel, var bare en åreknute som skal fikses ila høsten. (nesten litt skuffende etter man hadde mannet seg opp og innsett at det kunne være kreft).

 

Så poenget mitt er at å annta det værste tenkelige er ikke dumt. Hadde spesielt mannfolk vært mer paranoide angående helsa vår hadde vi oppdaget helseproblemer FØR de ble et problem.

 

-frank

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...