Gå til innhold

Wordpress lokal server


Anbefalte innlegg

Har noen spørsmål til lokal hosting av wordpress.

 

Har en 2008 server stående i kjelleren som jeg har installert wordpress på via IIS. Men hvordan kan jeg ha den tilgjengelig for folk eksternt, mens jeg redigerer internt?

 

Altså:

 

Min data: 192.168.1.2

Server: 192.168.1.3

Ekstern eksempel adresse: 100.100.1.100:80

...

 

Om jeg setter adressene i wordpress til lokal vises kun hovedsiden uten bilder eksternt. Og visa versa. Hvor må jeg endre for at siden skal være tilgjengelig både eksternt og på internettverket? Dette må være en fiks som ikke bare inkluderer "Min data", men også ipad og andre tilkoblede enheter på lokalnettverket...

 

-B-

Endret av bluesbro
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis jeg redigerer adressen på innstillinger og de to feltene til ekstern adresse vil jeg kun ha kontakt via f.eks TOR eller iphone på mobilnett. Altså ikke lokalt. Jeg får opp siden, men den mangler bilder og har kun teksten. Er det mulig å legge til både den eksterne og lokale adressen noe sted?

Lenke til kommentar
Hvis jeg redigerer adressen på innstillinger og de to feltene til ekstern adresse vil jeg kun ha kontakt via f.eks TOR eller iphone på mobilnett. Altså ikke lokalt. Jeg får opp siden, men den mangler bilder og har kun teksten.

Aha. Hva slags internett-løsning har du ADSL? KabelTV? Og hvilken leverandør?

 

Er det mulig å legge til både den eksterne og lokale adressen noe sted?

Ikke såvidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Problemet her er jo ikke DNS, men ruting. Ruterboksen skjønner ikke at du vil ha pakker som kommer fra innsiden (ditt nett) til å "snu i døra" og gå tilbake igjen.

For min egen del, så løste jeg dette problemet med å sette opp en web-proxy på brannmur-maskina mi, men jeg har et modem (har Get, internet via kabelTV) og brannmurmaskina får ekstern ip-adresse.

 

Jeg ser to mulige løsninger for din situasjon:

1) du skaffer deg en "maskin" utenfor ditt nett (i "skyen" for eksempel) og bruker den (via fjernstyring) når du skal redigere wordpress. Ikke sikkert at en "OS-i-browser" variant fungerer, alle de jeg har testet kjører med samme begrensninger som den lokale browseren.

2) du setter opp rutern din i bridge, og setter oppen egen maskin som gateway / brannmur, og setter opp en web-proxy på den (nginx er bra).

 

Ingen av løsningene er optimale...

Endret av tingo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...