Gå til innhold

[Løst] Ny pc,hjelp til deler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det Silver Poweret du har valgt ER modulært, Olestokk mener nok modellen uten M til slutt - de eneste ledningene som er faste er 24pin, 8pin cpu power og 1 pciex mener jeg å huske - de skal du jo bruke uansett.

 

Og ja - Silver Power foran ALLE CWT baserte power - selv om CWT er ok+.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Den Silver Power modellen jeg linket til er modulær - og nei, ville ikke brukt Chieftec Nitro

 

Nitro serien har generellt fått bra kritikker og er ganske mye bedre enn endel andre Chieftec produkter, den er også modulær. Kan fint bruke den PSUen videre.

Lenke til kommentar

Og ja - Silver Power foran ALLE CWT baserte power - selv om CWT er ok+.

 

CWT har alle prisklasser, også endel veldig bra PSUer, de har hele 83 registrerte 80PLUS serifikater, alt fra "vanlig" til "Platinum"

 

http://www.jonnyguru.com/modules.php?name=NDReviews&op=Story5&reid=153

The long wait for a modular 850W unit from Corsair is at last over, and I do hereby declare that this unit was worth waiting for. Not only is this the most efficient Corsair I've ever looked at, it's also the best performing. Now, all Corsair needs is a CWT DSR or similar unit to sit on top of the mountain as an HX1200, and Corsair will be laughing all the way to the bank. Not that they aren't already.
Lenke til kommentar

Skal ikke mobbe CWT heller da... CWT lager gode strømforsyninger de også, det er ikke sånn at Seasonic hersker over alle og er utrolig mye bedre enn dem.

 

Mobber ikke CWT - de lager helt greie PSU design stort sett - men de nyere Silver Power seriene har vist seg å være opp i mot Seasonic X klasse på ytelse og leverer mye bedre enn specs tilsier.

 

Så derfor sier jeg - skal man ha noe bedre kan man liksågodt dra til med Seasonic X (eller Corsair AX hvis man skal handle på Komplett da)

Lenke til kommentar

Mobber ikke CWT - de lager helt greie PSU design stort sett - men de nyere Silver Power seriene har vist seg å være opp i mot Seasonic X klasse på ytelse og leverer mye bedre enn specs tilsier.

 

Så derfor sier jeg - skal man ha noe bedre kan man liksågodt dra til med Seasonic X (eller Corsair AX hvis man skal handle på Komplett da)

 

Merkelig nok mener jonnyguru at ax850 er en dårligere PSU enn HX850, da HX850 er cwt og ax850 er seasonic, men uansett dette ble vedlig offtopic, og ja TS bruk den gamle Chieftec NItro PSUen din for all del, bare tull å kjøpe ny om den fungerer!

Lenke til kommentar

Det er Asus sitt TOP kort og ikke standard DCII som TS satte opp - Asus sitt TOP kort er forsinket pga av store problemer med første parti - blant annet ustabilitet ved stock hastighet. (Det er iallefall ryktene fra flere hold - og det er nok noe i dem)

 

Gigabyte Windforce yter betydelig bedre enn stock DCII naturlig nok.

 

Skal vi snakke PSU kan vi heller ikke utelate NZXT Hale 90, Skal vel være laget av Super Flower og den mottar veldig gode reviews. OC3D fikk 850W versjonen opp i nesten 1100W (!) (mot for eksempel tidligere nevnte Silver Power SP-850M som kom opp i nesten 1000W.

 

Du sier noe der - jeg skal prøve å få tak i ett sånt asap - har litt forventninger til det.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Det er Asus sitt TOP kort og ikke standard DCII som TS satte opp - Asus sitt TOP kort er forsinket pga av store problemer med første parti - blant annet ustabilitet ved stock hastighet. (Det er iallefall ryktene fra flere hold - og det er nok noe i dem)

 

Gigabyte Windforce yter betydelig bedre enn stock DCII naturlig nok.

Man kan jo overklokke manuelt da.

De jeg linka til fikk overklokka sine kort slik:

Maximum Overclock Comparison

 

Max.GPU Clock Max.Memory Clock

 

GIGABYTE GTX 670 OC 1060 MHz 1925 MHz

 

ZOTAC GTX 670 AMP! 1150 MHz 1890 MHz

 

NVIDIA GTX 670 1100 MHz 1760 MHz

 

ASUS GTX 670 DirectCU II 1110 MHz 1890 MHz

 

Palit GTX 670 JetStream 1120 MHz 1750 MHz

Lenke til kommentar

 

Man kan jo overklokke manuelt da.

 

Ja kan man det? ;-)

 

Klokking av GTX 670 er ren bingo og veldig avhenging av hvordan du gjorde det i silikonlotteriet - det er svært varierende resulltater fra kort til kort - noen klokker knapt en mhz over stock, andre klokker ok.

 

Husk også at reviews på de fleste hardwaresites er gjort med håndplukkede kort fra leverandør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...