Gå til innhold

Samsung ue55d8005 og mediedeling på den + lan'et


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har kjøpt Samsung Smart TV av typen UE55D8005. Med denne kan du koble til en ekstern harddisk med medier og spille av på tv'en.

 

Men jeg lurer på: Har sharet en ekstern harddisk med masse rart på i nettverket mitt via routeren. Både PC'en, laptopen, xboxen ++ har tilgang til denne via routeren og medieserver-funksjonen på denne.

Derfor har jeg liten lyst til å fjerne harddisken fra routeren for så å koble den til tv'en. Da regner jeg med at også de andre enhetene i nettverket mister forbindelsen til harddisken.

Når jeg velger allshare på tv'en ser det ikke ut som den finner harddisken som er koblet til routeren. Istedet kommer det fram tomme mapper som heter rootpics, rootmusic osv. Er jo ikke så rart siden jeg ikke har lagt noe i sånne mapper. Det er synd det ikke går an å mappe opp mine mapper på harddisken fra tv'en... Eller gjør det det?

 

Alt jeg vil er å streame mediefilene mine fra der hvor harddisken er plassert ved routeren og ut på tv'en, uten at filene går via noen andre enheter. Er det mulig å få til?

Hvis jeg kobler harddisken til tv'en må jeg vel ha tv'en på hele tiden skal andre enheter får tak i harddisken...eller?

 

Takk for svar, hvis noen har det ;)

Endret av pat2004
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg koblet ekstern harddisk til routeren da, så det fungerer som et nas, og både stasjonær pc, laptop og xbox detekterer den, og ser filene. Må da være mulig for Samsungen å oppfatte den også. Kanskje harddisken må være formatert i et spesielt format, eller at jeg absolutt må følge de filnavnene som samsung ser etter på de enhetene som er koblet til; rootpics, rootmusic osv...

Høres rart ut...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...