Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Gamer pcen har blitt veldig treg.


Anbefalte innlegg

Hei! Pcen min har blitt veldig treg. Både logge seg av, logge seg på, slå seg av, slå seg på, starte opp programmer og sånt. Spill lagger ikke da. Men ellers så kan jeg nevne at bare det å åpne en internett leser tar opp til 1 min.

Prosessoren bruker bare 6 prosent, og RAM bruker 38 prosent, hvorfor er det så tregt da?

 

Specs:

Intel core I5 2500K

Gigabyte Z68X-UD3-B3

Samsung 500gb harddisk

Corsair Vengeance 4 gb 1600 MHz DDR3 minne

Corsair TXV2 650W PSU

Vannkjøling til cpu, fikk nylig, men har vært treg før det.

 

Tror jeg har oppdatert alle drivere ja.

 

Kjørte nettop en runde med CCleaner, diskdefragmentering og diskopprydning.

 

Tips noen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror det kan ha noe å gjøre med at du kjører Windows =P

 

Useriøst svar. La heller være å skrive her. Ikke bruk denne tråden til "kampen mellom mac og windows"

 

og du har kjørt virus skann og spyware-skann ?

 

Gjort det ja, kjører et til for å være sikker. lenge siden sist,

Endret av gangangan
Lenke til kommentar

Last ned og kjør Microsoft Antivirus og Malwarebytes Anti-Malware. Det er lurt å avinstallere det antivirus programmet du evt. allerede har før du installerer ett nytt.

Hvis verken antivirus programmet eller spyware programmet ikke løser problemet vet ikke jeg hva det kan være.

 

Anbefaler å formatere harddisken og installere Windows på nytt dersom det er over 6 mnd siden du gjorde det sist.

Lenke til kommentar

Last ned og kjør Microsoft Antivirus og Malwarebytes Anti-Malware. Det er lurt å avinstallere det antivirus programmet du evt. allerede har før du installerer ett nytt.

Hvis verken antivirus programmet eller spyware programmet ikke løser problemet vet ikke jeg hva det kan være.

 

Anbefaler å formatere harddisken og installere Windows på nytt dersom det er over 6 mnd siden du gjorde det sist.

 

ok, skal gjøre det. Formaterte harddisken for 3 mnd siden, ca.

Lenke til kommentar

Har du mange programmer som kjører ved oppstart? Det er ofte det som er problemet, løses enkelt ved å åpne kjør-vinduet (trykk windowstasten+R) og skriv inn "msconfig". Under oppstart kan du velge hva som skal starte vedd oppstart av maskinen. Jeg foretrekker å ha færrest mulig programmer kjørende til enhver tid og har bare antivirus og ett par andre programmer kjørende..

Lenke til kommentar

Du kan laste ned CC-Cleaner å rydde opp i registeret. Spyware å antivirus sjekk osv.. om alt er for gjeves.

 

kan du prøve å installere windows på nytt :)

 

man vet jo aldri om det kan være hardware problem fra va du skriver.. men bytte til en SSD hjelper på farta di også ^^

Endret av Remi Mosand
Lenke til kommentar

Du kan laste ned CC-Cleaner å rydde opp i registeret. Spyware å antivirus sjekk osv.. om alt er for gjeves.

 

kan du prøve å installere windows på nytt :)

 

Legg merke til første inlegg: "Kjørte nettop en runde med CCleaner, diskdefragmentering og diskopprydning."

Lenke til kommentar

Har du mange programmer som kjører ved oppstart? Det er ofte det som er problemet, løses enkelt ved å åpne kjør-vinduet (trykk windowstasten+R) og skriv inn "msconfig". Under oppstart kan du velge hva som skal starte vedd oppstart av maskinen. Jeg foretrekker å ha færrest mulig programmer kjørende til enhver tid og har bare antivirus og ett par andre programmer kjørende..

Gjorde det for en stund siden. Men hjelpa ikke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...