Gå til innhold

sigma 24-70 til nikon d90?


Anbefalte innlegg

vurderer dette i tillegg til 35 og 50mm fast objektiver som jeg er veldig glad i. har også 18-105 5.6 som fulgte med men aldri vært særlig glad i denne. tar mest bilder av personer,barn, grupper osv både inne i studio og ute.

lest mye om den og i den prisklassen virker det som et godt valg. jeg savner altså et godt zoom objektiv som passer til deg jeg liker altså mennesker.

ingen butikker i nærheten som har den inne så får ikke prøvd den....derfor jeg spørr litt:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vurderer dette i tillegg til 35 og 50mm fast objektiver som jeg er veldig glad i. har også 18-105 5.6 som fulgte med men aldri vært særlig glad i denne. tar mest bilder av personer,barn, grupper osv både inne i studio og ute.

lest mye om den og i den prisklassen virker det som et godt valg. jeg savner altså et godt zoom objektiv som passer til deg jeg liker altså mennesker.

ingen butikker i nærheten som har den inne så får ikke prøvd den....derfor jeg spørr litt:)

 

Her kan du spare 2000 om du er rask;)

http://www.japanphoto.no/product/kampanje/objektiv-uke/for-nikon/nikon-nikkor-af-s-dx-12-24mm-f-4-g-if-ed/

Lenke til kommentar

Har brukt Sigma 24-70mm HSM (dvs. den før OS), og var veldig lite imponert over bildekvaliteten. Sammenlignet med et par L-objektiver, så helt rettferdig var det ikke, men det var ikke et objektiv jeg var interessert i å bruke. Bildene ble bløte og hadde en del CA. Mulig at OS-utgaven er bedre optisk. Ellers er 24-70mm en brennvidde som passer best til fullformat.

 

For øvrig virker det som om Tamron har gjort det bra med sin 24-70mm med stabilsering, men den er ikke lansert helt ennå. Prisen skal ligge rundt 10.000kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...