Nilsmi Skrevet 20. juni 2012 Skrevet 20. juni 2012 Hei, Jeg driver med musikk skaping og har ut i fra dette skaffet meg et program for å utvikle og skape min egen musikk. Jeg lager musikken min gjennom data og kjøpte meg et program som heter Alberton Live 8.2.1. Jeg ble rådet til å kjøpe det og ble fortalt at det skulle være et veldig bra program. Hvis det er noen som har noe greie på dette programmet kunne jeg trengt litt hjelp. Jeg greier å lage og utvikle musikken, men når jeg har lagt opp hele lyd-sporet og skal til å spille av sporet jeg har lagd til vil det ikke komme lyd fra sporet. Er det noen som vet hvordan jeg kan få lyd fra mitt Alberton Live 8.2.1??
liquidsquid Skrevet 21. juni 2012 Skrevet 21. juni 2012 Live -> Preferences -> Audio -> Audio Device Hva er Driver Type og Audio Output Device satt til? Når du sier at du har greid å "lage og utvikle musikken", mener du da at du på et punkt faktisk hører noe, eller kun at du ser rent visuelt at midiinformasjon blir spilt inn?
Nilsmi Skrevet 22. juni 2012 Forfatter Skrevet 22. juni 2012 Live -> Preferences -> Audio -> Audio Device Hva er Driver Type og Audio Output Device satt til? Når du sier at du har greid å "lage og utvikle musikken", mener du da at du på et punkt faktisk hører noe, eller kun at du ser rent visuelt at midiinformasjon blir spilt inn? Jeg kan ikke høre noe som helst, men jeg kan se at det spilles av på selve Alberton.
liquidsquid Skrevet 22. juni 2012 Skrevet 22. juni 2012 Sjekk Live -> Preferences -> Audio -> Audio Device om riktig lydkort og output er definert.
Lilleenga Skrevet 24. juni 2012 Skrevet 24. juni 2012 Ableton er ikke støttet av Windows 64 bytes system og vil derfor ikke fungerer korrekt. Noen jeg selv har erfart. Enten må du skaffe deg 32x bytes system eller vente på 64 bytes versjon av Ableton, noe jeg har gjort i svært lang tid uten hell.
liquidsquid Skrevet 25. juni 2012 Skrevet 25. juni 2012 Hmm, det høres rimelig merkelig ut. Jeg har ikke prøvd Live i Windows selv, men det skal vel ikke være noe problem å kjøre 32-bits-applikasjoner i Win 7? Hvis du har kjøpt Ableton (ikke "kjøpt" slik som TS), så går jeg ut i fra du har oppgradert til versjon 8.3?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå