Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Har fått med meg at det har komt ut en ny anime om Avatar som heter ''Legend of Korra'' ?

 

Jeg vet allerede om de 3 første sesongene som jeg tror heter Water, Earth og Fire men har egentlig aldri orket å bry meg med denne serien, fordi den ikke virker noe spesiell og siden den er på Nickelodeon, er derfor redd for at den er litt over grensen når det kommer til barnslig ^^

 

Men har hørt veldig mye snakk om Legend of Korra og kunne tenkt meg å prøve å se det, spørsmålet mitt er om jeg må ha sett de 3 første sesongene først? Er Korra liksom sesong 4 eller noe helt nytt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Jeg ville anbefalt deg den første serien på det sterkeste. Om du liker serier med fargerike karakterer, mange cliffhangere, storylines som knyttes opp og løses i løpet av sesongene og fokus på detaljer, så ville jeg ha anbefalt den. Den har en rik mytologi (gamle sivilisasjoner, mystiske områder), men forteller også en engasjerende karakterhistorie uten cheesy og overfladiske karakterer som du finner i mye amerikanske barneserier fra 90-tallet.

 

Men over til spørsmålet ditt. "The Legend of Korra" er en oppfølger til "Avatar: The Last Airbender". Den første serien var ferdig og konkluderte historien ved den siste sesongen. På denne måten tar den ikke opp der vi slapp. Det er ikke en sesong 4.

Det har seg slik at "The Legend of Korra" foregår 70 år etter den første serien, så du blir kjent med helt nye karakterer og starter "fra scratch". Det foregår i samme univers, så land, ulike typer bending, ulike familier, referanser og skapninger fra den første serien dukker opp.

Selv om hovedkarakterene ikke lenger er med i serien (bortsett fra i drømmesekvenser o.l.), vil jeg anbefalt deg på det sterkeste å se den første. Det vil definitivt gi en morsommere og spennende opplevelse når du ser denne.

 

Uten å spolere noe særlig, så er cliffhangeren på den tiende episoden i "The Legend of Korra" mye kulere om du har sett "Avatar: The Last Airbender". Uten den, skjønner du kanskje ikke helt hvorfor musikken bygget seg opp der og da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner hva du mener, takker mye for det lange og godt forklarende svaret ditt! Jeg har prøvd å finne noen steder der jeg kan se Avatar: The Last Airbender, men har ikke hatt mye flaks.. Har funnet noen få sider der jeg kan streame, men med dårlig kvalitet og mange episoder som ofte ikke fungerer i det hele tatt. Jeg vet ikke helt om jeg har lov å spørr om dette, men vet du en plass hvor jeg kan laste ned serien eller en side hvor jeg kan streame den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...