Gå til innhold

Søker tips til god MP3/Audiobook-spiller hvor en selv kan laste inn filer


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg tenkte å gi bort i gave til en lesehest en lydbok-spiller. Man må kunne laste inn egne mp3-filer.

 

Viktigste funksjon er at spilleren:

 

- Uten unntak kan gjenoppta avspilningen fra der hvor den slapp

- Er brukervennlig, gjerne med en innebygd mappebrowser el. liknende

 

Den bør være er lett og liten.

 

Andre ting jeg kan se som praktiske er at spilleren vet hvorvidt en fil er hørt på eller ikke, vet dog ikke om denne funksjonen eksisterer.

 

Podcast-muligheter er kjekt, men langt ifra nødvendig.

Endret av Geirern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Såvidt jeg vet så er bokhandlernes løsninger med lesebrett med epapir osv det som funker best med tanke på selve lesingen og muligheten til å gjenoppta der man slapp osv.

http://www.libris.no/--kibano-digireader-versjon-norli-libris--7090029331127.aspx

http://www.norli.no/SamboWeb/side.do?dokId=586640

 

Har testet ut bokbutikkenes leser, og ble skuffet. Er selv lesehest, men tilbudet var mildt sagt elendig. Skjermen imponerte ikke, var kornete og grå. Menyene var forvirrende, men sikkert en vanesak. For å få systemet til å virke så kreves det diverse registreringer og nedlastinger, noe som ikke er en selvfølge for uerfarne. Det er beskrevet hvordan det skal gjøre, så er løsbart...men langt fra intuitivt.

 

Et tradisjonelt lesebrett ville jeg vel valgt foran. For meg så var det mer behagelig å lese på, det er greit med belyst skjerm, lyden er bedre, og den kan brukes til mer. Ulempen er jo kortere batteritid, men i verste fall kan man bruke den med lader. Er man svaksynt, kan den vel også plugges til en TV.

 

Har ingen erfaring med daglig bruk over tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...