Jockstrap Skrevet 19. juni 2012 Skrevet 19. juni 2012 Hei, jeg har en Volkswagen Golf 92 modell. Det hyler i bremsene når jeg bremser. Jeg har ekstremt lite peiling på bil, derfor spør jeg her. Kan det være at bremseklossene er nedslitt? Vil det være enkelt å se om de er det? Evt. hvordan? Er det enkelt å bytte selv? Evt. hvilket verktøy trenger jeg?
darket Skrevet 19. juni 2012 Skrevet 19. juni 2012 hyler det så er det nok på tide å bytte, se også på skivene om de er slitte, bytt de samtidig. med 2-3 forskjellige lette verktøy tar et bytte ca 20 minutter, så er ikke en vanskelig jobb
Luske_Ludvig Skrevet 21. juni 2012 Skrevet 21. juni 2012 Det er ikke så lett å bytte. Er stor sansynlighet at kalippere er treg og må byttes. Stjerneskrue som holder skive på plass kan stå ganske fast og da er slagskrujern fint å ha.
ostenxx Skrevet 21. juni 2012 Skrevet 21. juni 2012 Hei, jeg har en Volkswagen Golf 92 modell. Det hyler i bremsene når jeg bremser. Jeg har ekstremt lite peiling på bil, derfor spør jeg her. Kan det være at bremseklossene er nedslitt? Vil det være enkelt å se om de er det? Evt. hvordan? Er det enkelt å bytte selv? Evt. hvilket verktøy trenger jeg? Er det lenge siden de ble skiftet? Mine bremser hyler selv om de er skiftet nylig. Slik lyd fra bremsene tilsier ofte , men ikke alltid, at klossene er slitte. I mitt tilfelle er det nok vibrasjoner og dårlig balansering som er årsaken. Om du tar av hjulet skal det være mulig å se slitesporene på klossene som er en god indikasjon på slitasjen og gjenværende levetid.
username882 Skrevet 9. juli 2012 Skrevet 9. juli 2012 Det har ikke nødvendigvis noe å si om de er slitte. De fleste bremseklosser har ett "klistremerke" på baksiden som skal hindre skriking. Dette er det en del som tar av for å gjøre montering enklere, og da kommer ulydene fortløpende. Er det bak så kan det være greit å ta opp trommelen og se hvis det er lenge siden de ble skiftet. Kommer det forfra er det ganske mye lettere å inspisere skiva og klossene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå