Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis det er vanskelig å lære ved å lese går jeg ut ifra at du ønsker eksempler, gjerne helt konkrete eksempler, på hvordan man bruker akkurat dette i et program? Og det er kanskje litt vanskelig å lære ting ved å lære tankegangen rundt etc? Jeg kan anbefale TheNewBostons Java tutorial på youtube. Det er korte filmer (5-8 min), og i hver film er det ett enkelt konsept, en funksjon etc, som er veldig brukbar. Det vil kanskje hjelpe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

om du sier at du har redusert forståelse av stoffet han presenterer, foreslår jeg deg at du venter, eller at du bruker ekstra tid på det du forstår. Tviler også på at folk gidder og gi deg live support via skype for at du skal lære deg Java.

 

 

dryper

Lenke til kommentar

http://www.iu.hio.no/~kjetilg/uvstoff/intro/progintro.html

 

Den der brukte jeg på Høyskolen i Oslo da jeg skulle lære Java i programmeringsfaget. De fleste jeg kjenner fra studiet droppet boka til fordel for denne, siden den er ganske lettfattelig og en god intro til både Java og objektorientert programmering. Det er også diverse oppgaver der som passer bra til stoffet som presenteres. Eneste jeg vil anbefale er å gå rett på et skikkelig utviklerverktøy slik som Eclipse. Det har ikke så mye å si i praksis i starten uansett, men jeg synes det er like greit å vokse inn i et verktøy etter hvert som du lærer (du trenger ikke bruke noen av de avanserte Eclipse-funksjonene i starten).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...