Gå til innhold

Finnes den perfekte trådløse usb adapter for Win7 64bit


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg sliter med å finne en trådløs adapter som fungerer stabilt med win 7 64bit.

 

Jeg har til nå prøvd D-link DWA160 A2 og Linksys WUSB600N v2.

 

Ruteren min er en Linksys DIR 655 og funker utmerket med de innebygde trådløse modemene på diverse laptoper.

 

Problemet er den stasjonære. Vi bor i en 65 m2 tre roms. Ruteren er i stua, stasjonære på soverom2. Er to vegger i mellom, avstand i luftlinje ca 7m. Veggene er gips/mur(pipeløp)

 

Med D-linken får jeg svakt signal. Dette fører til lave hastigheter (1mb/0,9MB ish) og disconnecter ofte. Jeg bruker drivern fra D-link sin side og har installert i kopatibilitetsmodus for vista sp2. Prøvd uten dette også uten hell.

 

Linksysen disconnecter hver gang maskina våkner fra sleepmode. Blir da nødt til å ta ut og inn adapteren fra USB porten. Linksyssen er også veldig ustabil. Låser seg og bryter kontakten innimellom. Da må jeg også ta adapteret ut og inn. Prøvd div. drivere.

 

For begge har jeg usb-brønner m. ledning så de ikke skal stå rett i maskina.

 

Med kabel får jeg 20MB/2MB, som er farten jeg betaler for. Dønn stabilt.

 

Noen som har tips om et bra produkt til win7 64? Med stabile drivere og sterk antenne? Evt stabile drivere til adapterne jeg har prøvd?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har noenlunde samme oppsett som du fremstiller det.

Jeg bor i blokk av betong med router i stua og stasjonær pc på soverom som det er 2 stk betongvegger mellom.

 

Jeg slet selv med mitt gamle kort, men kjøpte ASUS USB-N13 og alle mine problemer forsvant :)

http://www.prisjakt....ct.php?p=507610

 

Kjører Win7 Pro 64-bit og har alltid maks hastighet av linja mi (30 mbit ned).

Endret av Eirik84
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei igjen og takk for svar.

 

Jeg hadde litt penger tilgode hos Elkjøp og endte opp med å prøve en homeplug. Dette løste mine problemer.

 

Kjøpte denne https://prisguiden.no/produkt/d-link-dhp-501-153975/lenker og linja makser nå stabilt. Deilig etter så mye trøbbel!

 

Overrasket over den dårlige kvaliteten på usb-adapterne jeg prøvde. Jeg veldger å tro jeg har vært uheldig.

 

Neste gang jeg skal ha trødløst prøver jeg den fra Asus eller pci!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...