Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Prøve å redde forholdet, eller gå?


Anbefalte innlegg

Tusen takk for så fine svar :)

 

Både jeg og guttene har det mye bedre nå, og jeg kunne aldri i livet tenkt meg å gå tilbake til han. Har det 10 ganger bedre alene har jeg funnet ut! Nå gleder jeg meg til jeg straks har fått fullført billappen, og vi skal flytte og leie oss en leilighet når den er i boks. Savner å stå på mine egne bein, selv om det er deilig å bo sammen med mamma altså, hehe.

 

Og nei, han har ikke sagt noe om at han vil tilbake, jeg regner med at han skjønner at det skipet har seilt :green:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk takk! :) Han spiller også mye mindre om dagen, nesten irriterende lite :omg: Også har han begynt å skate igjen, en litt mer sexy hobby enn gaming, hehe. Jeg skal oppdatere! :w00t:

 

Virker som at typen din har en nettavhengighet og spilleavhengighet.

 

Etter min erfaring er den beste kuren mot slik avhengighet andre interesser, som f.eks. skating du nevner. Hvis han finner noe annet han mestrer og får ros/respekt for så kan det dempe interessen for spill. Mange spiller spill for å føle seg flinke og dyktige i noe.

Andre ting, spill blir gjerne en liten hyrdestund og forstyrrelser/avbrytelser har lett for å bli irriterende hvis det er noe som kan vente. Har du sittet og sett på en film vil du gjerne ha med deg slutten, og er du midt i et spill så vil du gjerne spille ferdig akkurat den kampen.

Noen spill er forskjellige, for eksempel World of Warcraft, for personer som spiller døgnet rundt alltid er midt i en "viktig" kamp.

 

En hyggestund/hyrdestund om dagen med spill er det helt forståelig at han ønsker seg, og han ville sikkert satt pris på det om han fikk kvalitetstiden der og avbalansert etter jobben i fred. Dersom dette tar circa en time så burde det gå greit, men selvsagt ikke hele kvelden og han bør hjelpe deg til i hjemmet før eller etterpå.

 

Hvis han omgåes mye mennesker på jobben vil han gjerne være i fred når han kommer hjem, han har kanskje vært med mennesker i timevis på jobben og vil ha fred mens du har vært alene med ungene hele dagen og vil ha en samtalepartner.

 

 

Så akkurat det siste innlegget ditt forresten, leit (for han) at det ble slutt, men jeg tror ikke du vil ha vanskeligheter med å finne en type som fortjener deg og behandler deg bra. Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...