Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Oppfyller jeg kravet til antall eksamener i VGS?


Anbefalte innlegg

Jeg går VG3, og har en litt komplisert kombinasjon av fag. VG1 og VG2 gikk jeg studiespesialiserende m/formgivning, men ville bytte til vanlig studiespesialiserende på VG3. For å gjøre dette, måtte jeg ta noen fag i tillegg for å oppfylle kravet om antall programfag. Jeg måtte fortsette i formgivningsklassen, men meldte meg ut av kunstfagene. Dermed fikk jeg 15 timer "fri" i uken, og har brukt disse på å lese de ekstra fagene jeg trengter. Nå på VG3 har jeg tatt privatist i sosiologi og psykologi 1 muntlig, og sosialkunnskap og psykologi 2 skriftlig. I tillegg er jeg elev i ML1 og rettslære 1.

 

Krav til antall eksamener på VG3 er 2 skriftlige i tillegg til norsk hovedmål, og én muntlig. Dersom en blir trekt ut til bare en skriftlig, vil en få to muntlige. Jeg fikk kun nynorsk skriftlig i tillegg til norsken, og hadde dermed forberedt meg på å komme opp i to muntlige, men siste trekkdag er i morgen, og da er det bare mulighet for å komme opp i én muntlig.

 

Kan også si at formgivningsfagene vil fortsette å stå på vitnemålet, og utgjør totalt fem karakterer, inkl. en eksamen. Vil totalt få 37 karakterer på vitnemålet.

 

Spørsmålet mitt er da om jeg oppfyller kravet til antall eksamener, eller regnes ikke privatisteksamene med i dette kravet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...