Bigfesk Skrevet 29. august 2003 Skrevet 29. august 2003 (endret) Rett før jeg skulle forlate hybelen i dag før jeg dro hjem skulle jeg sette på pc'en for å høre på litt musikk, men da jeg slo den på skjedde det ingenting på skjermen. Merklig tenkte jeg og slo den på på nytt, nå kom det noen lange pipelyder som gjentok hverandre helt til jeg slo den av.Helt klart noe feil, men det er ikke rammen, den hadde jeg tid til å sjekke, ingen kabler heller.Noen som har en annelse om hva som er feil? Hva betyr den de lange pipelydene? De varte i ca 2-3 sekunder hver gang.Abit NF7-S v2.0Amd xp 2500Sapphire radeon 9600 protwinmos 512 mbTakk for alle svar!MVH Endret 16. august 2017 av Bigfesk
dimiles Skrevet 29. august 2003 Skrevet 29. august 2003 Har ikke mange tips, men sjekk i hk-manualen om de pipe-lydene kan bety noe spesiellt, f.eks 3 lange = cpu feil osv. har ikke noe bedre forslag... dobbel-sjekk alle kabler.. skift slott på ram...
dimiles Skrevet 29. august 2003 Skrevet 29. august 2003 Resett BIOS og se hva som skjer ! Vente litt med det? Få litt flere forslag?
Bigfesk Skrevet 29. august 2003 Forfatter Skrevet 29. august 2003 Kan ikke gjøre noe før jeg kommer tilbake til hybelen på søndag, skal prøve litt forskjellig da. Maskinen fungerte helt fint da jeg slo den av på kvelden før. Litt rart at den bare plutselig konker ut
Papillon Skrevet 29. august 2003 Skrevet 29. august 2003 En kompis av meg hadde samme problemet. Det viste seg at det var RAM-brikken som var løs. Sannsynligvis sitter ett eller annet løst i pc'en. Åpne den opp og skjekk om alt sitter som det skal
Bigfesk Skrevet 29. august 2003 Forfatter Skrevet 29. august 2003 Jeg testet det jeg rakk å teste, tok ram brikken ut av sloten og satte den i en annen, men hjalp ikke. Testet litt forskjellige kabler også, men hjalp ikke. Hadde ikke mye tid, men skal se om jeg finner ut noe mer på søndag
Scoopex Skrevet 29. august 2003 Skrevet 29. august 2003 Resett BIOS og se hva som skjer ! Vente litt med det? Få litt flere forslag? Hvorfor vente med det? Reseting av biosen skader jo akuratt ikke.. Jeg har samme problemet ofte med en maskin som står her, den bare reseter jeg biosen på... Da starter den som om ingen ting var hendt!
bomelby Skrevet 29. august 2003 Skrevet 29. august 2003 Hei! jeg har sjekket i manualen til mitt hovedkort, som riktignok er et annet, men disse lydene skal være like på alle med Award bios. Hvis det er slik at disse lange pipelydene repeteres uendelig antall ganger så betyr det at maskinen ikke finner RAM brikkene. Så konklusjonen er at du sansyneligvis har defekte RAM brikker. mvh bomelby
Bigfesk Skrevet 29. august 2003 Forfatter Skrevet 29. august 2003 Skal låne rammen til kompisen min, så får vi håpe at det er bare den som det er noe feil med. Takk for at du giddet å se i boken til hovedkortet bomelby
Bofur Skrevet 3. september 2003 Skrevet 3. september 2003 Hei!jeg har sjekket i manualen til mitt hovedkort, som riktignok er et annet, men disse lydene skal være like på alle med Award bios. Hvis det er slik at disse lange pipelydene repeteres uendelig antall ganger så betyr det at maskinen ikke finner RAM brikkene. Så konklusjonen er at du sansyneligvis har defekte RAM brikker. mvh bomelby Tjena Bomelby, Jepp det stemmer mit IC7-G kort skriker som en unge når jeg skrur opp hatigheten til minne for mye. (Check sum error)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå