Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Lydisolasjon for trommesett


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har planer om å flytte trommesettet mitt på loftet, men der er det utrolig lytt, man kan høre bilene som om man var ute. Men jeg tenkte på å lage et lite lydisolert rom (ca. 2.5x3m 2m høyde) men hva er de beste mulighetene for å isolere lyd godt, både vegger tak og gulv? hva slags materiale demper best?

Endret av Nachoswolf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan du heve gulvet noe? / i det området hvor dette rommet skal være?

 

Det beste er jo å lage et rammeverk du fyller isolasjon i så har du 2 lag gipsplater på begge sider og en god dør, da kommer du ikke til å høre mye fra utsiden.

 

Har laget 4 øvingsrom på den måten i samme lokale.

Eller tenker du på å henge eggekartonger på eksisterende vegger ol?

Lenke til kommentar

Den lille mengden papp som er i eggekartong isolerer ikke nevneverdig mot lyd, men den ujevne overflaten som sender reflektert lyd i alle mulige retninger demper romklang, i motsetning til en glatt flat hard vegg som lager ekko.

Det du trenger er to sett med stendere som ikke er i kontakt med hverandre, tung isolasjon innimellom (Rockwool lydplate er ideelt, men tilstrekkelig tjukkelse med vanlig Rockwool eller tilogmed Glava hjelper bra) og tunge plater (gips) som du så igjen kan kle med skumgummiliknende lydempingsplater med eggekartongmønster. Dette koster flesk, men kan være en oppgradering av huset:

 

At du kan høre bilene ute når du er på loftet tyder også på at dette er et uisolert kaldloft? Kaldt om vinteren, glohett om sommeren når sola står på? I så fall kan en skikkelig isolasjonsjobb bedre energieffektiviteten og minske eventeulle problemer med ising på tak, takrenner og skumle istapper, i tillegg til å lydisolere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...