Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Pensumbøker for studiekompetansen: Kan kjøpes hvor?


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Vel, spørsmålet står forsåvidt i trådtittelen. Grundig skolelei ga jeg opp VGS når jeg hadde sjansen, og har først nå bestemt meg for at studiekompetansen er ganske så grei å ha allikevel.

 

Ergo vil jeg nå lese meg opp til eksamen på egen fritid, men lurer da på hvor jeg får handlet nødvendige bøker til dette.

 

Jeg sendte et en formell email til den lokale videregående skolen og fikk kun et rimelig ubrukelig svar tilbake noen dager etterpå. De unngikk totalt å svare på spørsmålet mitt. Godt å se at standarden der borte fremdeles er like flott som når jeg gikk der selv.

 

Men ja, som nevnt i trådtittelen: Hvor er det mulig å få tak i bøker til fagene som kreves av studiekompetansen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En mulighet er å gå til bibloteket som høyrer til den videregåande skulen du skulle ha gått på, altså din nærmaste vgs. Viss du spør fint får du kanskje låne bøker der om dei har til overs. En anna mulighet er å sjekke finn:

 

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/resultat?sort=5&keyword=vgs&sort=1&CATEGORY%2FMAINCATEGORY=86&CATEGORY%2FSUBCATEGORY=5209&CATEGORY%2FPRODUCTCATEGORY=90

 

Der kan du finne brukte skulebøker. Ellers kan du gå til en bokhandel og få hjelp til å finne bøker som man trenger for å få stud.spes. Dei har sikkert peiling :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...