Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Koble pc til tv skjermen?


Anbefalte innlegg

Hei har kjøpt en 10 meter lang HDmi kabel for å koble pcen til TV skjermen min.

 

Problemet er att når jeg plugger inn HDMI kabelen i pcen fra tven blir tven hovedskjermen og det frister lite å flytte pcen gjennom hele huset bare for å klare å navigere musepekeren på tv skjermen min.

 

Så det jeg lurer på er om det er en måte jeg kan gjøre det slik att begge skjermene har samme bilde slik att jeg kan navigere det jeg ser på tven fra min opprinnelige pc skjerm?

Endret av neoman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I engelsk versjon av Windows 7 så gjør man følgende høyre trykk på musknapp på desktopen. Velg Screen resolution. Der har du noen valg hvor du velger clone. Da skal du i teorien få klonet desktopen til både skjerm og TV. Men dette forutsetter at TVen Din takler oppløsningen tilsvarende den du har på skjermen din. Hvis ikke dette er tilfelle si du har en 1920x1080 skjerm og en hd ready tv type 720 x 568 elns (husker ikke den eksakte oppløsninga for øyeblikket) så mårru sette ned oppsløsning på skjermkortet ned til noe som funker på begge skjermene.

 

Dette funker for bæde stasjonær og bærbar. På bærbar ha man også shortcut som duden over nevnte for å aktivere tv ut

Endret av Skeetzoid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...