Gå til innhold

[Løst] Erstatte AKG Q701


Anbefalte innlegg

Hei bestilte for ein knap uke tilbake AKG Q701. Lyden var upåklagelig, men fann dessverre ut at den ble for stort til å gå med i kvardagen, ellers var prisen ganske stiv, så lavere priser helst, men kan gå litt over vis det er mye å hente. Headsetet må ikkje klemme for mye siden eg ofte hører på musikk flere timer om gangen.

 

Er det noen mindre headset som kan gje noe lunne like bra lyd som dei?

Ønsker også avtagbar kabel om mulig, ønsker også noe lunne bra design.

 

Eg er åpen for forslag :)

 

Vis de mangler relevant info så skal eg tilføye det, just let me know ;)

Endret av Sigrs
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar :) ser også at eg sitter listen litt vel høgt. Så det eg har funnet intresant er senheisser HD598 som har fått strålende kritik her i forumet og andre steder, så på rein lyd kvalitet tror eg disse skal være bra nok, men minuset med dei er designe som eg ikkje liker noe særlig, og eit litte minus for å ikkje bruke 3.5mm syns eg og er ganske kjipt. Så då blir spørsmålet er det noen andre like gode headest som dere vil anbefale? kan også fortsatt gå opp i pris vel å merke :)

Endret av Sigrs
Lenke til kommentar

Sennheiser HD-serien gir helt fantatisk bra lyd, men jeg vil likevel ikke anbefale noen av dem, inklusive HD598, til portabelt bruk. Dette basert på egne erfaringer med HD555 (som har så å si identisk design).

 

For det første er disse rimelig store (du kan jo "google" dem selv og sjekke på bilder). For det andre har de så å si ingen lydisolering, hvilket medfører at du hører støy utenfra og dine omgivelser hører din musikk.

 

Jeg har selv Sony MDR-ZX700 til (semi)portabelt bruk. Disse har etter min mening vanvittig bra passiv lydisolering og et nøytralt lydbilde. Og så er de faktisk forholdsvis rimelige også. Jeg anbefaler å ta en titt på disse. Disse ligger rundt øret.

 

Problemet slik jeg ser det er en kombinasjon av å ha stor/bred lydscene og hodetelefon som har gode egenskaper for portabelt bruk (dvs. god lydisolering m.m.). Det er lukkede hodetelefoner (ala Sony MDR-ZX700) som isolerer støy best, men samtidig har ikke disse like bredt lydbilde som åpne hodetelefoner (ala Q701).

 

Ellers har jo beyerdynamic dt 1350 og Sennheiser HD 25 I-II fått mye skryt. Disse er portable, men igjen er det vel ikke spesielt lik lydsignatur som i Q701 dessverre. Begge disse to ligger forresten oppå øret.

Endret av The Silencer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...