Gå til innhold

[Løst] Hvilken multicom for bildebehandling?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Skal kjøpe ny bærbar som skal brukes til bildebehandling, og har planer om å sette opp et tilpasset oppsett hos multicom.

 

Det jeg har sett på til nå, som jeg tror kan gi god ytelse, er:

 

Multicom Xishan W150E 15.6" med

 

-15.6" Full-HD matt NTSC 95% color gamut

-8GB DDR3 SO-DIMM 1600MHz (2x4GB)

- INTEL SSD 520 120GB

- 3rd Generation Intel® Core™ i7-3720QM 2.6-3.6GHz Prosessor

-GeForce GT650 1GB skjermkort

 

Jeg har harddisker som jeg oppbevarer bildene på, og som oppdateres jevnlig, så ekstra harddisk ved siden av ssd er ikke et must. Mulig jeg tar med en 500GB 5400/7200 rpm. Oppsettet koster 10 857,- uten OS.

 

Har dere noen tanker om dette oppsettet, evt forslag til endringer eller andre oppsett eller pcer?

 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser veldig bra ut for oppgaven. Mulig jeg ville ha skaffet meg enda litt mer RAM - det avhenger av hvor "heftig" denne bilderedigeringen blir, selvfølgelig. Har man mange høyoppløste bilder, mange filtre og layers gående samtidig, så er det bruk for RAM.

 

Skjermen du har valgt har lite for seg dersom du ikke kalibrerer den skikkelig (med kalibreringsutstyr), og hvis man driver med kritisk bilderedigering (på profft nivå), er den neppe god nok - men den duger til relativt kresen hobbybruk, skulle jeg tro.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Ser veldig bra ut for oppgaven. Mulig jeg ville ha skaffet meg enda litt mer RAM - det avhenger av hvor "heftig" denne bilderedigeringen blir, selvfølgelig. Har man mange høyoppløste bilder, mange filtre og layers gående samtidig, så er det bruk for RAM.

 

Skjermen du har valgt har lite for seg dersom du ikke kalibrerer den skikkelig (med kalibreringsutstyr), og hvis man driver med kritisk bilderedigering (på profft nivå), er den neppe god nok - men den duger til relativt kresen hobbybruk, skulle jeg tro.

 

Takk for svar!

 

Det ble dette oppsettet. Jeg får se om jeg evt kjøper mer RAM hvis jeg fiunner ut at det blir for lite, men budsjettet har ikke mye som til overs. Mot hva jeg er vant med å redigere på, blir dette maange ganger kraftigere, så det gjør nok jobben enn så lenge. Skjermen er nok god nok for meg som er kresen hobbyfotograf.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...