Gå til innhold

[Løst] Har søkt IKT-Servicefag til andre året på vgs? INFO?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er den del år siden jeg gikk der, men primærinntrykket mitt er at det blir hva du gjør det til selv. Er du en jævla latsabb som 90% andre er på linjen, ja, spill CS og kast bort ett år. Er du lærevillig og ivrig, så sitter du igjen med så mye mer.

 

Vi tittet på blant annet: Programmering, databaser, servere, Office og hardware.

Lenke til kommentar

Er den del år siden jeg gikk der, men primærinntrykket mitt er at det blir hva du gjør det til selv. Er du en jævla latsabb som 90% andre er på linjen, ja, spill CS og kast bort ett år. Er du lærevillig og ivrig, så sitter du igjen med så mye mer.

 

Vi tittet på blant annet: Programmering, databaser, servere, Office og hardware.

hmm... interessant ^^ ! Takk skal du ha :)

Lenke til kommentar

Akuratt som Affe90 sa.

Du har ansvar for egen læring. De sier " I dag har dere prosjekt " så blir det opp til deg å velge hva prosjektet skal være. Jeg synes dette er litt dumt fordi det ikke er alle som er like modne når de er 17 år. Jeg kastet bort halve skoletiden min på gaming :p Endte uansett opp med en 5(+) på eksamen i og med at jeg skjerpet meg siste halvår :)

Lenke til kommentar

Akuratt som Affe90 sa.

Du har ansvar for egen læring. De sier " I dag har dere prosjekt " så blir det opp til deg å velge hva prosjektet skal være. Jeg synes dette er litt dumt fordi det ikke er alle som er like modne når de er 17 år. Jeg kastet bort halve skoletiden min på gaming :p Endte uansett opp med en 5(+) på eksamen i og med at jeg skjerpet meg siste halvår :)

mhm, jeg forstår... Hva med slikt som koding osv av php, html, Java, C# etc... ? Noe av det de gjør på IKT linja?

Endret av ErikAuranaune
Lenke til kommentar

De har noen bøker om det, og det er ihvertfall noen som kan PHP, men det blir som regel å søke seg opp på google. finne guider etc.

En annen ting jeg kan legge til er at de ofte holder diverse presentasjoner om diverse ting (php, webserver, AD etc.) Disse er ikke obligatoriske, så her kommer ansvar for egen læring igjen.

Lenke til kommentar

De har noen bøker om det, og det er ihvertfall noen som kan PHP, men det blir som regel å søke seg opp på google. finne guider etc.

En annen ting jeg kan legge til er at de ofte holder diverse presentasjoner om diverse ting (php, webserver, AD etc.) Disse er ikke obligatoriske, så her kommer ansvar for egen læring igjen.

okok :) , jeg har selv holdt på med C# og php!, Men dette blir jo spennende å begynne med på skolen! :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Stiller meg også bak det affe90 sa:P Mye slappe folk.

 

For min del så ble jeg veldig skuffa over linja, mye dårlige lærere som er utdaterte, feks han som skulle lære oss om servere brukte vel 1 uke på å sette opp serveren, det er helt håpløst spør du meg:P Vi gikk selv til IKT guttene på skolen som viste oss det og da tok det jo bare noen timer. Men vi hadde ingen ting programmering, bortsett fra de som valgte det i prosjekt til fordypning. gikk for det meste i service, hvordan bedrifter kan bruke outsourcing, mye om hvordan man skal prioritere innkjøp etter behovet.

Vi hadde også om hvordan datan var oppbygd og hvordan den fungerer, servere og nettverk hadde vi også en del om.

 

På eksamen så satt vel hele klassen og måtte se i boken hele tiden fordi vi hadde ikke lært halvparten av server biten som vi trengte på eksamen, så jeg håper du kommer på en skole med gode lærere! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...