Gå til innhold

0110 | 0010 = 0x6 | 0x2 = ?


Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg driver og lærer meg C++ men det er gangske vanskelig etter min mening...

 

Hvordan kan jeg regne ut denne oppgaven?

0x6 | 0x2

 

Er oppsettet slik:

0110 | 0010

?

 

Dette virker kanskje helt på jordet men som det står i boka mi (ELLER: returnerer 1 hvis èn eller begge bitene i venstre eller høyre argument er 1, ellers returneres 0) så må oppgaven settes opp slik:

0110 | 0010 = 0110

 

Kan noen hjelpe?

 

Takker på forhånd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for hjelp! :woot:

 

Når jeg har lært meg C++, kan jeg da programere i Visual C++ da?

Hvordan er Visual C++ egentlig, med Tools o.s.v.? Er det slik som i Visual Basic (6) ?

Har programert litt i Visual Basic 6, og det var veldig lett egentlig...(litt ja)

I C++ er det jo bare å sitte og skrive, litt kjedli i lengden egentlig :roll:

Lenke til kommentar

Visual C++ er ikke som VB på noen måte.

I Visual Studio.NET 2003 skal C++ ha samme form designer i Managed C++ som VB.NET og C# har.

I Visual Studio 6 er det veldig avansert å lage Windows dialoger (som fungerer)

 

Jeg gidder ikke å lage det der, fordi MFC ikke alltid er like enkelt å ha med å gjøre, så de programmene jeg lager i C++ er vanligvis OpenGL programmer, skal man ikke lage grafikk fungerer Visual Basic helt utmerket.

Lenke til kommentar
Takker for hjelp! :woot:

 

Når jeg har lært meg C++, kan jeg da programere i Visual C++ da?

Hvordan er Visual C++ egentlig, med Tools o.s.v.? Er det slik som i Visual Basic (6) ?

 

C++ er et programmeringsspråk.

En compiler er et "tool" som gjør om språket til programkode, "compilering" (.exe-fil).

Et IDE er en teksteditor med flere "tools" for editering av programmeringsspråk.

 

Du må skille mellom "C++", som er et språk, og "Visual C++" som er navnet på et IDE. Dette IDE'et inneholder flere "tools", blandt annet en compiler som du finner som et menyvalg når du vil compilere koden.

 

Når du har lært deg C++, kan du bruke Visual C++, ja - men du kan også programmere under Linux, bruke andre IDE'er eller teksteditorer.

Du kan bruke et gratis alternativ til Visual C++; Dev-C++, som også er ett IDE med flere tools og en compiler.

Du kan programmere alle maskiner og platformer som har en C/C++ kompiler som støtter dem.

 

Har programert litt i Visual Basic 6, og det var veldig lett egentlig...(litt ja)

I C++ er det jo bare å sitte og skrive, litt kjedli i lengden egentlig :roll:

 

Det ser ut som om man sitter å skriver tekst, men egentlig så er det en refleksjon (i form av tekst, ja) av det som skjer invendig når du prøver å finne den beste løsningen på et problem. Alle programmer er like unike som de personene dem som skriver dem. Untatt "Hello World" maybe :)

 

All avanert programvare er utelukkende, stort sett, skrevet i C/C++ : http://www.research.att.com/~bs/applications.html

 

"Just Do It"! :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...