Gå til innhold

Hjelp til å finne komponenter til HTPC


Anbefalte innlegg

Har nå tenkt til å bygge en htpc til den nye tven min men må trenger hjelp til å finne komponentene.

 

Fant dette kabinettet og er nesten 100 % sikker på at det er det jeg vil bruke. passer perfekt til tv benken. http://www.komplett....aspx?sku=649498

 

De kravene jeg har til htpcen er:

 

- Skal dra full HD lett og ha bra lyd opplevelse.

- Den må gå stillegående

- Trenger kun en ssd trenger ikke standar stor hardisk

- Blu ray spiller (ikke nødvendig)

- se bra ut

 

vet ikke helt hvilke komponenter jeg skal bruke, men her er mitt første utkast:

http://prisguide.har...no/liste/132684

 

Ønsker kanskje det litt billigere, jeg har et budsjett på ca 5000 men kan strekke meg lengre om det er nødvendig.

 

Er de noen som kan hjelpe meg med å finne de rette komponentene?

På forhånd takk! :)

Endret av Jack123
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du burde bruke den prosessoren i det kabinettet, det kan fort bli for varmt med en max varmeutvikling på 95W i tillegg til at det er en gammel modell, du trenger ikke noe kraftigere enn i3-2100T/2120T disse har max varmeutvkling på 35W. Sjekk også på hjemmesidene til Streacom om hovedkortet er kompatibelt med kabinettet, dette for å ikke komme i konflikt med varmerørene i kjøleløsningen.

Ser også at du ikke har valgt noen strømforsyning, det må du jo ha.

 

Kan komme med følgende forslag:

post-39258-0-43075100-1338806850_thumb.jpg

 

Det vil funke bra og det blir billigere enn det du har satt opp. Prosessorplasseringen på dette hovedkortet er litt annerledes enn på de fleste andre så varmerørene får ikke full dekning men i følge en leverandør i USA så er det ikke noe problem så lenge en bruker 35W prosessor.

Hvis du skal ha fjernkontroll mulighet så kan du enten kjøpe den løsningen som Komplett selger som er beregnet for Streacom kabinettene eller du kan kjøpe denne. Den som Komplett selger fungerer men den er ikke 100% kompatibel med Microsoft eHome protokollen, den jeg linker til på Ebay er 100% kompatibel og passer kun til Intel hovedkort med dedikert tilkobling for IR reciever

Endret av qtek
Lenke til kommentar

Tusen takk for raskt svar og god informasjon!

 

Det forslaget du kom med tror du det drar full Hd lett + at du får god lyd?

 

Den linken du sendte på Ebay må jeg bruke den for å få bruke Logitech Harmony, er det den eneste løsningen?

 

Er ikke denne strømforsyningen bedre? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=649513

 

Hvis det ikke er det eneste løsningen så tror jeg går for et Asus hovedkort.

 

På komplett så står det at passer kun Socket 775/1156. Tror du ikke at et 1155 funker?

Lenke til kommentar

Tusen takk for raskt svar og god informasjon!

 

Bare hyggelig, har disse komponentene selv og det fungerer meget bra. Har ikke samme kabinett men det minste fra Wesena som er helt like som Streacom utenom den idiotplasseringa av eject knappen på Streacom sine kabinetter.

 

Det forslaget du kom med tror du det drar full Hd lett + at du får god lyd?

 

Har denne løsningen selv og det kjører full HD uten problemer, lyden er faktisk ganske bra fra dette hovedkortet. Det finnes mange tilkoblingsmuligheter for lyd alt etter hva du ønsker.

 

Den linken du sendte på Ebay må jeg bruke den for å få bruke Logitech Harmony, er det den eneste løsningen?

 

Du kan fint bruke Logitech Harmony med Streacom mottakeren Komplett selger, men den er ikke programmert i henhold til eHome standarden. Noen knapper virker ikke slik en ønsker. Det kan jo hende de har gjort noe med det, men jeg tviler. Har begge typene selv og er ikke i tvil hvem som er best, CIR mottakeren har mye bedre mottak også.

 

Er ikke denne strømforsyningen bedre? http://www.komplett....aspx?sku=649513

 

Hvis du velger kortet fra Intel så passer ikke denne og du trenger heller ikke 150W, 90W er mer enn nok og til halve prisen. Og du får mindre varme i kabinettet

 

Hvis det ikke er det eneste løsningen så tror jeg går for et Asus hovedkort.

 

Ser ikke helt grunnen til det, Intel kortet er jo laget for HTPC bruk spesielt og er meget bra. Stabilt og med masse tilkoblingsmuligheter som ikke andre kort har. Du kan se mer her.

 

På komplett så står det at passer kun Socket 775/1156. Tror du ikke at et 1155 funker?

 

Den infoen kan du se helt bort i fra, alle typer funker bare det får plass og ikke det blir for varmt.

Endret av qtek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...