Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

[Løst] Bostipend | Har jeg krav nok?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal ikke flytte med en gang, men skal eventuelt flytte en gang når jeg begynner på skolen igjen. Har bare et spørsmål, er min grunn god nok for bo stipend?

Jeg er 17 år, og skal begynne VG1 igjen i august.

TIP / Teknisk industriell Produksjon.

 

- Jeg sliter med konsentrasjons problemer, og trenger å ha det stille og fredfult når jeg leser og jobber med skole oppgaver, hvis ikke kommer jeg ikke frem til noe.

 

- Jeg har det veldig bra hjemme, men det er altfor bråkete, og det går utover skole arbeidet, dette vet jeg av tidligere forsøk og tidligere studie.

 

- Vi er totalt 6 stk i huset, noe som utgir en god del bråk, spesielt siden jeg har en lillesøster som blir 4, og en som blir 2. Min bror og min far som har ADD og ADHD, som har litt mere liv en andre, så blir litt musikk litt syning og slikt, ikke at det er hovedproblemet. + Min ste bror på 11 kommer på besøk i helger og ferier og fridager, og noen ganger på besøk, så vi er totalt 7 ganger til tider.

 

- Mitt rom er ved siden av stua, som også utgir en god del bråk ettersom det er der min far bruker å høre musikk, mine søsken ser film, og andre ser film.

Er også der mine søsken bruker å leke.

 

- Rommet jeg har nå, er veldig lite, ikke at jeg ikke liker det, men det kan være litt for lite med tanke på studie, vil trenge litt mere plass og romm etterhvert.

 

Alt i alt: Jeg har det bra hjemme, kjempe bra! Men når det kommer til studie, så er det altfor bråkete, og jeg kan ikke konsentrere meg nok her, det kommer til å gå utover studie, og mine karakterer og kan muligens gjøre at jeg ikke kommer vidre i utdannelsen etter første året.

 

Hoved poeng: Om jeg bor hjemme under utdannelsen, kan det skje at mine karrakterer ikke er gode nok og jeg ikke får fullført utdannelsen.

 

Prøvde å sende en mail til Lånekassen, men fikk det letteste svaret dem kunne gi meg, Copy & Past fra hovedsiden.

Så håpet noen her kanskje hadde kunnskap om det her, og kan si om dere værtfal tror jeg kan ha krav på bostipend.

 

Vet kanskje at min grunn kan gå under "Særlige forhold" men dette er jeg ikke sikker på, derfor jeg vil vite litt mer rundt det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes dette er mer bortforklaringer enn noe annet. Yrkesfag er forholdsvis enkelt å komme gjennom, og de færreste gjør all verden hjemme. Jeg har full forståelse for at du trenger å ha det stille for å konsentrere deg - jeg har det på samme måte selv - men dette er bare tull. Følg med på skolen og gjør en innsats der, og så kan du eventuelt sette deg på et bibliotek om du trenger å lese. Folk stryker ikke yrkesfag fordi de ikke får ro til å lese hjemme. De stryker fordi de er så late at de enten ikke møter på skolen, eller ikke følger med i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...