Gå til innhold

Mobil valg


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en ny mobil nå, også skal jeg velge mellom Samsung Galaxy Note eller Samsung Galaxy S3

Jeg liker å surfe mye, er mye på Facebook, og leser en god del nyheter

Hvilken av de bør jeg velge?

Også hvilket abonnoment anbefaler dere? Mange sier Surfebrett fra Tele2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme dilemma... men tenker som så, gallaxy s3 er nyest og dermed med den nyeste teknologien, noten er størst og best og surfe på, så jeg kjøper meg en gallaxy s3 nå og så en gallaxy note 2 nettbrett med wifi om litt, da har jeg begge deler. Det går bra og bruke mobilen som nettilkobling.

Lenke til kommentar

Som det er nevnt over, så vil min anbefaling bli utfra hva du har behov for:

 

Galaxy Note: Hvis du liker å surfe, lese, samt bruke pen for å tegne etc. Det skal sies at Note er fortsatt en meget god telefon selv om den har noe lavere ytelse hardware-messig. Sett an pris mot ytelse får du veldig mye for pengene sammenlignet med Galaxy SIII som et par måneder fremover vil være tilnærmet overpriset.

 

Telefonen vil kunne oppgraderes til ICS (Android 4.0) om ikke lenge.

 

Billigste pris for Note per nå er 3890,- på CdOn og 3895,- på Elkjøp.

 

Galaxy SIII

Toppmodell med den nyeste og kraftigste hardware'n som er tilgjengelig på mobilmarkedet i Norge per i dag. Denne tar unna det som er og vel så det, samt at den har de nyeste løsningene fra Samsung.

Telefonen har noe mindre skjerm enn Note'n, men fortsatt stor nok til å dekke de aller fleste sine behov.

Som nevnt er prisen ganske så stiv for øyeblikket, så hvis pengene avgjør ville jeg nok ventet med å kjøpe denne til utpå sommeren.

 

Billigste pris for Galaxy SIII er 4990,- hos cdon - noe leveringstid må påregnes uansett.

Lenke til kommentar

Er stolt eier av Galaxy Note og er også i skrivende stund "testpilot" for samsung og sitter med en Samsung Galaxy S3.

 

For å begynne med Note :

Råeste stykke mobilteknologi jeg noensinne har eid <3 Har aldri vært så fornøyd over et produkt, og størrelsen glemmer du fort etter en dags bruk.

 

Galaxy S3:

 

Wow, råskinn av en telefon! Merker ikke så stor forskjell i hastighet fra den og note, men størrelsen er da noe mindre. Første dagen jeg hadde den tenkte jeg at Noten min ble å bli lite brukt framover, men kom rett og slett fram til at å surfe på en mobil med 5,3 tommers skjerm er HIMMELSK <3

 

Derfor velger jeg å bruke Note framfor S3, men vi er heldigvis forskjellige alle sammen :) Begge modellene er et godt valg, mitt råd til deg er å evt stikke innom elkjøp å rett å slett teste dem begge 2 =)

 

Lykke til !

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har selv en Note pr dags dato.

Ingen tvil om at den er genial til å lese nyheter på. Samt bruk av andre nettsider f.eks facbook.

Er ingen mobiler som kan måle seg med den med tanke på skjermstørrelse.

 

Dog er nok størrelsen og det som kan være en ulempe med den for enkelte.

Jeg klare akkurat og betjene tlf med en hånd. Men mesteparten av tiden brukes begge.

 

Batteritiden er og midt på treet. Jeg har dog et ekstra batteri som er litt større en originalen så har litt lengre levetid en normalt.

 

Er og sagt fra Samsung at Android 4.0 kommer til Note i Juni.

 

Har kun godt å si om den tlf.

 

 

S3 vet jeg ikke mye om annet en det man leser på nettet.

 

Helt sikkert en knallgod tlf. Usikker på hvor stor forskjellen blir mellom Noten og S3.

 

Vurdere selv å selge Noten og gå ned litt i størrelse til S3, da den ikke er så mye mindre.

 

 

uansett lykke til med valg av telefon. du blir garantert fornøyd med enten Note eller S3.

Lenke til kommentar

Har også Note men testet S3. Jeg er i tvil. S3 virket helt rå men det er Note også. HD ready skjerm på 5.3 tommer er uslåelig og tror ikke man merker noe forskjell på hastigheten. batteriet er større på Note men skal drive en større skjerm. Er litt usikker men tror jeg beholder Note...

 

ALT avhenger av om Note blir for stor for deg eller ei...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vil bare opplyse at til nettsurfing kommer S3 en del bedre ut i batteritester, det gjør den og ellers til andre ting. Tingen med AMOLED skjermer er at hvitt lys tapper ekstra mye batteri og nettsider er ofte dominert av hvitt som her. Svart derimot koster så godt som ingenting siden den bare kan skru av lyspærene som ikke går med LCD.

 

http://blog.gsmarena.com/samsung-galaxy-s-iii-battery-test-is-ready-does-very-well/

 

Som du ser har Note veldig dårlig tid på nettleser. Veldig god på vanlig 3G samtaler, og bra på video, så samlet sett har S3 bedre batteritid.

 

Nå vet jeg ikke om alle tidene stemmer med dere som har Note opplever?

 

3:35 for nettleser, om det stemmer?

Lenke til kommentar

Vil bare opplyse at til nettsurfing kommer S3 en del bedre ut i batteritester, det gjør den og ellers til andre ting. Tingen med AMOLED skjermer er at hvitt lys tapper ekstra mye batteri og nettsider er ofte dominert av hvitt som her. Svart derimot koster så godt som ingenting siden den bare kan skru av lyspærene som ikke går med LCD.

 

http://blog.gsmarena...does-very-well/

 

Som du ser har Note veldig dårlig tid på nettleser. Veldig god på vanlig 3G samtaler, og bra på video, så samlet sett har S3 bedre batteritid.

 

Nå vet jeg ikke om alle tidene stemmer med dere som har Note opplever?

 

3:35 for nettleser, om det stemmer?

 

3.35 er fryktelig lite! Men Galaxy S3 sine 5:24 er meget bra

Men frykter at det kan bli noen timer, per dag.

Men hva er forskjellen mellom Samsung Galaxy Note LTE og Samsung Galaxy Note?

Lenke til kommentar

Vil bare opplyse at til nettsurfing kommer S3 en del bedre ut i batteritester, det gjør den og ellers til andre ting. Tingen med AMOLED skjermer er at hvitt lys tapper ekstra mye batteri og nettsider er ofte dominert av hvitt som her. Svart derimot koster så godt som ingenting siden den bare kan skru av lyspærene som ikke går med LCD.

 

http://blog.gsmarena...does-very-well/

 

Som du ser har Note veldig dårlig tid på nettleser. Veldig god på vanlig 3G samtaler, og bra på video, så samlet sett har S3 bedre batteritid.

 

Nå vet jeg ikke om alle tidene stemmer med dere som har Note opplever?

 

3:35 for nettleser, om det stemmer?

 

3.35 er fryktelig lite! Men Galaxy S3 sine 5:24 er meget bra

Men frykter at det kan bli noen timer, per dag.

Men hva er forskjellen mellom Samsung Galaxy Note LTE og Samsung Galaxy Note?

 

tror nok ikke du bør på deg galaxy Note LTE, vet ikke engang om de selger den her. Tror den har feil frekvens. Uansett, forskjellen er at galaxy Note LTE har støtte for mye raskere nett enn vanlig. NetCom har LTE eller 4G som det og kalles bare i de 4 største byen, som eneste i Norge. Men er veldig usikker på om det fungerer med en Note LTE.

 

Holder du deg vekke fra hvite sider kommer du til å øke batteritiden betraktelig. Du kan f. eks bruke denne istedenfor standar goodle hvor 90% er hvit.... http://www.blackl.com/black-google.php

Lenke til kommentar

glemte og å si at 3G som er det vanlige på smattelefoner har forskjellige hastigheter, der S3 støtter den aller høyeste som er på 42 mbit/s. Det bygges fortløpende ut av NetCom for tiden, men vil være en stund før der er oppe da. Det er så raskt at Apple kaller det 4G :) til den nye iPaden sin. Som da egentlig er 3G

Lenke til kommentar

Kjøpte S III og selger min Note. S III er raskere, lettere håndterlig og den ligger meget godt i hånden. Den er llettere å ha med på løpeturer ( for den som driver med slikt), den har nyere og bedre version av TW, bedre UI, raskere kamera med bedre funksjoner, bedre på 1080 opptak, bedre musikkspiller med MYE bedre lyd, skjermen har mer naturlige farger og er sylskarp. S III har og HD opptak via frontkameraet. Også har den jo en del kule bevegelsesstyrte funksjoner. Til surfing blir den slått av Note pga skjermstørrelsen men den er fremdeles meget god :)

 

Uansett valg får du en særdeles god mobil :)

Lenke til kommentar

Har litt lyst til å velge S3 siden den er nyest og har den nyeste teknologien osv. Og jo Android 4.0 om jeg ikke tar helt feil

Men Note virker også bra, stor hjem.. Liker å lese nyheter, se video som er lagt der iforbindelse med nyhetene jeg lese. Og selvsagt kan noen filmer.

Men det blir så vanskelig å velge, Galaxy S3 virker jo helt perfekt.. Går utifra at den sitter ganske bra i hånden, i motsetning til Note, som de færreste får et godt grep om. For øvrig har jeg en Galaxy S1 og den sitter fint i hånden, og sitter rimelig bra i buksen eller andre steder jeg skulle ønske å ha den i. Kanskje den er litt liten, men funker fint.

Lenke til kommentar

Jeg siklet lenge på en Note og prøvde fikse meg en rimelig på Finn, helt til S III ble lansert og i dag fikk den i posten. Tennte på specs og alt det nye den har å by på. Ikke minst ser den ut som en telefon og ikke en krympet tablet når man skal snakke i den, som for noen kan forekomme lettere komisk å se på :rofl:

 

Til min store forargelse trenger jeg et micro-sim :grumpy:, men det skal jeg nok få skaffet meg i løpet av en dag eller to. Telefonen er jo uansett brukbar til alt annet å ringe og sende meldinger med når jeg bruker mitt tvilling-data-micro-sim.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...