Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan hindre DDos angrep?


Gjest Slettet-GlDE6z

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-GlDE6z

Heisann.

 

Mitt hjemmenettverk blir utsatt for DDos angrep, er det noen måte jeg kan få en slutt på dette? Noe jeg kan fikse på selve ruteren eller et program som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan har du dokumentert at det er et DDOS angrep du blir utsatt for? (bare lurer). Hva er det som faktisk "ikke funker"? Har du en webserver, routern din som blir angrepet, eller hva?

 

Når sider som itavisen.no, digi.no, pst.no, osv ikke klarer å beskytte seg mot gruppen DotNetFuckers som lekte seg med DDOS'ing for litt sia, så skal det nok mye til å gjøre dette på hjemmenettet ditt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Det er ikke en kraftig booter jeg blir utsatt for, jeg har blitt fortalt at jeg blir DDos angrepet. DotNetFuckers brukte vel en kraftig booter, er det ingenting å forsvare seg mot en mindre kraftig en`?

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Først, litt informasjon:

Et botnet er en samling av "bots" aka infiserte pcer som, som regel uten at de vet det, blir brukt av en "hakcer" til å utføre tjenestenekt angrep. DDOS står for Distributed Denial of Service. DotNetFuckers var gutteroms pøbler som kjøpte seg tilgang til et nettverk av infiserte maskiner og deretter lekte seg med det uten å vite helt hva de dreiv med... "Kraften" her er nok mere snakk om hvor mange infiserte pcer som finnes i nettverket.

 

Så, hvis det blir utført et tjenestenekt angrep, hvilken tjeneste blir "nektet"? Du kommer tydeligvis på internett, har du tap av hastighet (sjekka f.eks opp mot speedtest.net)?

 

Du kan ikke bare laste ned noe, sette på en instilling, uten å vite hva du skal beskytte deg mot...

 

1. Hvem sa at du blir utsatt for et slikt angrep (en som kødder med deg? En internett annonse?)

2. Har du noe som indikerer at dette faktisk stemmer? (type at noe ikke funker som det skal)

Lenke til kommentar

Det lurer jeg og på, hvilke indikasjoner og bevis har du for at du faktisk blir utsatt for DDOS angrep? Vanligivs vil et DDOS angrep på en så svak linje som typiske privatlinjer er, forårsake at linjen er ubrukelig (eller at router/firewall tryner OG du kan se årsaken til dette i logg på router/firewall).

 

Nå det er sagt, så er det temmlig sjelden at privatlinjer blir utsatt for DDOS, det er rett og slett lite interessant for dem som driver med slikt.

Lenke til kommentar

Etter at jeg begynte å hoste et nettsted på privat server, har det begynt å dukke opp jevnlige portscanninger på min addresse. Logg i router viser jevn strøm, men jeg merker ingenting ved bruk av nettet.

 

[DoS Attack: RST Scan] from source: 85.166.xxx.xx, port 28117, Monday, May 28,2012 19:25:37

[DoS Attack: RST Scan] from source: 88.90.xxx.xxx, port 24472, Monday, May 28,2012 19:25:37

[DoS Attack: RST Scan] from source: 70.80.xx.xx, port 22231, Monday, May 28,2012 19:25:36

[DoS Attack: RST Scan] from source: 64.150.xxx.xxx, port 24506, Monday, May 28,2012 19:25:34

 

Dette er trolig ikke DDos-angrep, men portscanninger du (og jeg) opplever.

Endret av Marius E
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Om jeg f.eks er i et online spill så blir jeg "bootet" ut av det gamet som gjør at det er tapt. Det jeg har blitt fortalt er at det er folk som gjør det for å ikke få tap. Det som irriterer er at det ødelegger for alle andre i huset og at nettet blir tregt en stund. Til tider bare restartet det seg selv også.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Sannsynligheten er nok langt større for at det er linjen, modemet eller routeren det er noe galt med, som fører til at tilkoblingen blir ustabil. Eventuelt at nettverket blir overbelastet av annen trafikk, men da vil jeg heller tippe at det er lokalt bruk og ikke et eksternt "angrep".

Har fiber nett, modemet er helt nytt og jeg blir bare disconnectet i 30 sekunder hver gang jeg vinner mot noen som blir mildt sagt sur.

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Kommer ann på hvilke spill du spiller. I Modern Warfare er det kjent problem, i hvert fall på PS3 så vidt jeg vet om. Ja, det er mulig å skalt "boote" noen ut av et spill og man kan merke det på nettlinjen.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Kommer ann på hvilke spill du spiller. I Modern Warfare er det kjent problem, i hvert fall på PS3 så vidt jeg vet om. Ja, det er mulig å skalt "boote" noen ut av et spill og man kan merke det på nettlinjen.

Det er ett av spillene ja, alt foregår på konsoll.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nå er ikke dette booting, da det går på å kicke andre fra en match som faktisk spilles.

 

Du spiller over trådløst? Muligens router som kneler, merker du dette på pc-en også? Under streaming f.eks?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Nå er ikke dette booting, da det går på å kicke andre fra en match som faktisk spilles.

 

Du spiller over trådløst? Muligens router som kneler, merker du dette på pc-en også? Under streaming f.eks?

så er jo det snakk om at nettet forsvant fra xboxen og alle andre ting i huset, samt at de holdt nettet mitt nede i rundt 3-4 timer. Er 100% på at dette er DDos angrep.

Lenke til kommentar

Tror neppe du opplever DDoS da det går på Distributed Denial-of-Service altså hvor flere maskiner angriper samme nettverk, er nok mer DoS, men hvorfor skulle det skje mot deg? Har du noen servere som kjøres for eksempel?

 

Har du noe logg på din ruter du kan sjekke? Hørt med din ISP (Internet service provider) om det er noe problemer med akkurat din linje? Se om du ikke klarer å få skiftet IP, du kan prøve å ta ut modemet en natt og sette det på igjen neste dag (husk også ta ut strømmen av ruteren). Eventuelt hør med din ISP om de kan skifte IP for deg.

Lenke til kommentar

Nå er ikke dette booting, da det går på å kicke andre fra en match som faktisk spilles.

 

Du spiller over trådløst? Muligens router som kneler, merker du dette på pc-en også? Under streaming f.eks?

så er jo det snakk om at nettet forsvant fra xboxen og alle andre ting i huset, samt at de holdt nettet mitt nede i rundt 3-4 timer. Er 100% på at dette er DDos angrep.

Hvis det er DoS-angrep prøv å bytte/skifte ip'en din på en eller annen måte. Endret av waremanu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Tror neppe du opplever DDoS da det går på Distributed Denial-of-Service altså hvor flere maskiner angriper samme nettverk, er nok mer DoS, men hvorfor skulle det skje mot deg? Har du noen servere som kjøres for eksempel?

 

Har du noe logg på din ruter du kan sjekke? Hørt med din ISP (Internet service provider) om det er noe problemer med akkurat din linje? Se om du ikke klarer å få skiftet IP, du kan prøve å ta ut modemet en natt og sette det på igjen neste dag (husk også ta ut strømmen av ruteren). Eventuelt hør med din ISP om de kan skifte IP for deg.

 

Jeg har lest meg opp på dette. De bruker et program som heter Cain for å snuse opp ipen min via xbox live. Så bare tar de det inn i en helt vanlig ddos booter med IPen min og holder meg vekke så lenge de ønsker. Hvorfor dette skjer med meg, fordi de vil ha meg ut av den matchen slik at det blir 1v2, skulle vært 2v2.

 

Jeg har hørt med min ISP og han visste ikke hva han skulle gjøre. Jeg har og ringt xbox support og spurt om forklart de om situasjonen og prøvd å få de til å se på det beviset jeg har. Dette er litt av beviset men har rundt 10min mer. Om du hører på hva de sier, så ramser de også opp en del av IPen min.

 

Nå er ikke dette booting, da det går på å kicke andre fra en match som faktisk spilles.

 

Du spiller over trådløst? Muligens router som kneler, merker du dette på pc-en også? Under streaming f.eks?

så er jo det snakk om at nettet forsvant fra xboxen og alle andre ting i huset, samt at de holdt nettet mitt nede i rundt 3-4 timer. Er 100% på at dette er DDos angrep.

Hvis det er DoS-angrep prøv å bytte/skifte ip'en din på en eller annen måte.

problemet med dette er at det blir snust opp igjen etterhvert når jeg møter andre. Så er jeg helt tilbake der jeg begynte. Det eneste målet de vil er å ha meg vekk fra matchen i 15 min slik at det blir default win til de. Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Du får skaffe deg det Cain du også, notere ned IP-adressene fra de du spiller mot.

 

Hvis "scriptkiddyene" angriper deg, kan du gå innpå http://apps.db.ripe.net/search/query.html og skrive inn IP-adressen deres der for å se hva ISPen deres heter, og du vil få opp e-postadresse du kan sende klage til. Vanligvis [email protected]

 

DoS-angrep er faktisk ikke bare noe som er irriterende og imot vilkårene hos alle ISPer,, men det er faktisk også ulovlig ifølge loven i mange land. Du kan faktisk anmelde det hvis du vil. (Hvor mye myndighetene eventuelt måtte bry seg er en annen sak).

 

 

Jeg vet ikke hvordan oppsettet med server o.l. i spillet ditt fungerer, men det kan høres ut som at det benytter peer-to-peer for å redusere pingen til andre spillere. Isåfall, kan det kanskje være mulig å deaktivere peer-to-peer slik at tilkoblingen din går via en server? Da vil ikke scriptkiddyene få tak i IPen din, men pingen blir kanskje litt høyere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...