Gå til innhold

iMac, server, Time Capsule


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg tenker da på å kjøpe meg iMac, og har tenkt på å kjøpe en med SSD. Det blir jo da meget begrenset med plass, og tenkte derfor på å bygge en hjemmeserver/ekstern lagring. Tenkte som så å skaffe noe billig og bra hardware å få bygget opp til en fungerende lagringsløsning. Hva tror dere om å ha f. eks. 2TB x 2 i RAID1 for lagring, og en harddisk på 1 eller 2 TB til bruk for Time Capsule? Tenker da å laste ned eventuelle bilder/videoklipp til iMacen når de skal redigeres. Tenker gjerne på en løsning der jeg slipper å innom trådløsrouteren til familien, men om det ikke er noen annen utvei skal jeg få åpnet den bare for min maskin! Dette skal ikke være noe problem, siden jeg er datahodet i huset.

Er litt ny innen dette, så kom gjerne med forslag som kan duge!

 

-Markus

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Siden det er en iMac så kan det vel holde å ha en ekstern disk koblet til maskinen? Gjerne da med FireWire istedenfor USB.

En annen ting vil vel være å kjøpe en "RAID boks" som du kan koble til maskinen. (Med FireWire eller Thunderbolt, litt lite på markedet nå med Thunderbolt utstyr men du finner det vist du søker det opp)

 

Da slipper du å gå innom trådløsrouteren :tease:

 

Vist dette i tillegg skal være et prosjekt til å bygge en NAS så kan jeg ikke hjelpe deg der :hm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...