Gå til innhold

[Løst] Viftestyring (Ikke LED lys)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kommer an på hvor detaljert styring du trenger... jeg syns jo denne_er_litt_stilig

 

Men_konseptet_rundt_denne_liker_jeg_også_veldig_godt

 

Men jeg vet en venn av meg laget sin egen. han fant bruksanvisning på nettet.. og loddet sammen et enkelt kort. som han koblet til "skriverporten" på datamaskinen.. for deretter og programmere det opp til og kunne styre vifter og lys inni maskinen hans..

(alt av deler fikk han kjøpt fra en elektro butikk for ca 150,- )

Jeg hvis noe sånt er et alternativ så kan jeg se hva jeg finner.. og høre med han som laget det.. mener og huske han sende meg oppskriften for noen år siden.. så har den nok liggende et sted også..

 

Men viftestyring.. der er det mye rart og velge mellom så det er en fordel og vite litt mer hva du ønsker og styre... type vifter.. og antall..

Lenke til kommentar

Jeg likte litt denne.. men støtter bare_4_vifter

men på den butikkene jeg så igjennom raskt.. så er det ikke mange valgmuligheter du har..

(denne_kan_styre_6_vifter)

så heller ikke så mye stilig på ebay i farten...

 

men til dit kabinett så ville det vært stiligst om du kunne klart og fått samme "netting" som fronten.. men så ikke noen som lignet veldig.. bare den første som jeg sende link på..

 

edit:

sånn_løsning_ville_ikke_sett_så_feil_ut

Da ville du ikke fått en stygg kladd i front av kabinettet..,

Endret av Omland07
Lenke til kommentar

@MariusJS:

 

Kan ikke se at dealextreme har noen med lignende utseende. På ebay og Amazon finner du tilsvarende, blant annet NZXT Sentry Mesh 5 channel (den du linker til) og 6 channel. Men pga frakt blir pisen ikke særlig mye lavere enn i norske nettbutikker. 6 kanals koster akkurat så mye at den medfører mva ved import - og da blir prisen fort 500 kr.

 

Sentry Mesh vil være den peneste viftestyringen til ditt kabinett etter min mening. Ulempen er bare 5 kanaler - men den yter bra nok til at du eventuelt kan ha to vifter på en kanal (så vidt jeg kan se). Tester viser at den gir 5 volt på min. og noe over 12 volt på maks.

 

Så jeg ville ha gitt blanke i de 25 kr den er over budsjettet og kjøpt denne. Du finner nemlig ikke noe særlig bedre. Zalman har en 6 kanals til 239 kroner, men den har faktisk LED-lys over knappene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@MariusJS:

 

Kan ikke se at dealextreme har noen med lignende utseende. På ebay og Amazon finner du tilsvarende, blant annet NZXT Sentry Mesh 5 channel (den du linker til) og 6 channel. Men pga frakt blir pisen ikke særlig mye lavere enn i norske nettbutikker. 6 kanals koster akkurat så mye at den medfører mva ved import - og da blir prisen fort 500 kr.

 

Sentry Mesh vil være den peneste viftestyringen til ditt kabinett etter min mening. Ulempen er bare 5 kanaler - men den yter bra nok til at du eventuelt kan ha to vifter på en kanal (så vidt jeg kan se). Tester viser at den gir 5 volt på min. og noe over 12 volt på maks.

 

Så jeg ville ha gitt blanke i de 25 kr den er over budsjettet og kjøpt denne. Du finner nemlig ikke noe særlig bedre. Zalman har en 6 kanals til 239 kroner, men den har faktisk LED-lys over knappene.

Ja, jeg tror at jeg gjør dette, også pga. design.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...