Gå til innhold

Klonet SSD disk vil ikke boote


Anbefalte innlegg

Klonet idag min primærdisk for å boote med den nye SSD disken,

selve kloningen gikk bra men den mangler bootmgr og vil

av denne grunn ikke boote.

 

 

Er det noen programvare som enkelt installerer bootmgr til disk ? (win7x64)

 

Tenkte å gjøre dette og så endre "driveletter" fra F: til C: på den nye disken for å sørge for at det ikke blir konflikter i drivepaths.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det slik at den gamle disken fungerer fortsatt at du kan prøve å klone en gang til?

 

Du sier ikke noe om hvordan du kloner, men jeg kan på det varmeste anbefale Aronis True Image HD.

 

Brukte et freeware program EaseUS tool.

 

Kloningen var tilsynelatende suksessfull, men den overførte ikke bootsector/mbr.

Kanskje fordi jeg ikke lagde partisjonen identisk siden SSD disken var ca 40gb større enn

partisjonen jeg kloner.

 

kan gi Aronis et forsøk, evt lage et image og installere.

Lenke til kommentar

Brenn Acronis inn på cd og boot fra den. Ikke lag en klon fra Windows, blir bare tull.

 

Har møtt samme boot-problemer som deg flere ganger med programmer som lover 100% image av en disk.

 

Acronis er eneste programmet (i mitt tilfelle) som faktisk klarer å migrere Windows 100% uten å møte på problemer etterpå.

Endret av Revel
Lenke til kommentar

Brenn Acronis inn på cd og boot fra den. Ikke lag en klon fra Windows, blir bare tull.

 

Har møtt samme boot-problemer som deg flere ganger med programmer som lover 100% image av en disk.

 

Acronis er eneste programmet (i mitt tilfelle) som faktisk klarer å migrere Windows 100% uten å møte på problemer etterpå.

 

Har ingen cd-rom , ikke med sata tilkobling iallefall:D Det nye hovedkortet har ingen IDE kontakt.

 

Det festlige er at når jeg kjører windows install fra USB så MÅ jeg installere en cd rom, dette

blir ufattelig vanskelig når jeg ikke har noen... hvorfor jeg får denne "feilen" er jeg ikke sikker på.

 

 

Har prøvd mye forskjellig nå, prøver meg med en bootbar USB med recovery image funskjonalitet og trekker ut den systemdisken jeg har nå og bruker en annen hd med system image og selvfølgelig

den nye SSD`n tilkoblet.

 

Største problemet er at den vil antaglig gjøre SSD partisjonen identisk med den disken jeg har nå, noe som gjør at nesten 40gb av SSD disken "forsvinner" til en annen partisjon....

 

 

Tror jeg har brukt 15 timer snart nå på å få dette til å fungere, den nekter også forøvrig å lage en bootsector på SSD disken manuelt . Bootsect /nt60 sys f: /force eller /mbr eller noen av kommandoene.

 

 

Acronis klarte heller ikke overføre imaget 100% , dette er ikke lett å bli klok på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...