Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Langtur med lett-motorsykkel (Yamaha YZF-2008 mod)


Anbefalte innlegg

Jeg vil ta meg en god tur med sykkelen min før jeg selger den og tenkte da å kjøre ned til Arendal, fra Bergen. Men det er jo bare en lett-sykkel, og jeg er fullt klar over at det ikke er så ideelt, men vil det gå fint? Det er vel ikke slik at sykkelen streiker ved første fjellovergang?

 

Noen som har noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så lenge du ikke kjører den steinhardt hele vegen (velg heller høyt gir og lavt turtall), kan jeg ikke se hva problemet skulle være.

 

(Jeg går selvsagt utifra at sykkelen er i god stand, og ikke blitt skrudd på av apekatter.)

Endret av droidy
Lenke til kommentar

Overhodet ingen problemer med dette. Vannkjølt firtakt laget av Yamaha skal være såpass solid at dette bare er sunt for maskineriet. Bare sørg for at oljer og væsker er i god stand, ta generell sikkerhetssjekk, smør kjedet, og kanskje viktigst: sørg for korrekt luftttrykk. Feil lufttrykk på langkjøring spiser dekk som bare rakkeren (foruten at det kan være direkte farlig).

For din egen del: Skikkelig bekledning, og ørepropper. Ørepropper fordi da kan det være at du fremdeles hører noe når du blir 50 (om du ikke alt har svidd av hørselen med hodetelefoner dah..).

Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...