Gå til innhold

Noen som lager egne tegneserier?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg startet nylig å lage en tegneserie når jeg kjedet meg på skolen, så har jeg fortsatt litt hjemme og har planer om å lage en lang og god serie. Skal scanne og fargelegge samt. publisere den så folk kan lese snart. Jeg er ingen kunstner for å si det sånn, jeg bryr meg ikke så mye om tegningene, mer om humoren og historien. Dette er naturligvis ikke noe særiøst verk som skal selges eller noe, men jeg lurte på om noen andre her på forumet lager egne tegneserier, og da mener jeg mer en 2 bilder liksom. Spiller ingen rolle om det er proffesjonelt eller amatørisk (som meg).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har laget noen ganger, men det var mest for moro.

Har problemer med å få figurene mine til å se like ut hver gang, men er tegningene enkle nok, så ser man likheten.

 

Er ikke profesjonell akkurat, men har endel erfaring når det gjelder tegning, så det ligger litt over amatør-nivå.

 

Hva slags type tegneserie er det du lager?

Lenke til kommentar

jeg lager en lang historie som går og går, hvor hovedpersonen møter på mange kjente fjes som feks. Chuck Norris eller sola fra teletubbies. Og jeg tegner litt shabby med vilje, altså det er ikke meningen at det skal se for bra ut. Jeg har relativt enkle hovedpersoner som er superenkle å tegne i alle posisjoner, så sånn sett går det som en plett.

 

Har du laget noe som ligger på internett? hadde vært moro å se hva andre lager.

 

Historieoppbyggningen er sterkt inspirert av manga.

Endret av Nachoswolf
Lenke til kommentar

Høres ut som om en bra tegneserie, bra med variasjon. For når det er samme handling og samme personer over lang tid så kan det bli litt kjedelig..

Jeg pleier også å tegne ganske enkle figurer, men etterhvert som jeg blir flinkere så tror jeg det blir lettere å jobbe med litt mer kompliserte figurer.

 

Legger ikke så mye ut på Internett, syns det er litt tungvint. Oppbevarer de heller i permer. For jeg tegner for hånd, og siden jeg verken har skanner eller noe bra kamera så blir det ikke til at jeg legger det ut på nettet. :wee:

 

Manga er også en liten inspirasjonskilde for meg, men jeg bruker oftest mine egne ideer. Også er jeg mer opptatt av anime.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...