Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen Markedsføring og ledelse 2 - Vår 2012


Anbefalte innlegg

Dette er eksamenstråden for Markedsføring og ledelse 2. Eksamen blir avviklet 25.05.12, mens forberedelsesdelen ble utlevert 24.05.12 kl. 09.00.

Her er link til forberedelsesdelen:

http://www.udir.no/Upload/Eksamen/Videregaende/V12/Forberedelsedeler/24_Mai/SAM3006_Markedsforing_og_ledelse_2_F_V12.pdf

 

I forberedelsesdelen skal du sette deg inn i aktuelle problemstillinger knyttet til:

- markedet for dyrere sykler og spesialsykler

- bruken av konkurransemidler

- elementer innenfor markedsstrategisk tenkning

- mulige konflikter knyttet til personalet i de to bedriftene

La forberedelsene begynne!

Endret av AmericanoVulcano
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

- Marknaden for dyrare syklar og spesialsyklar

- Bruken av konkurransemiddel

- Element innanfor marknadsstrategisk tenking

- Moglege konfliktar knytte til personalet i dei to bedriftene

 

 

Kan nokon sei kva slags kap. i boki det er aktuelt å dra inn på desse punkta?

Lenke til kommentar
har noen noe peil hva Elementer innenfor markedsstrategisk tenkning vil si?

 

 

- Elementer innenfor markedsstrategisk tenkning

Hvilke strategier er aktuelle?

Konkurransestrategier-Markedsleder, markedsfølger, markedsutfordrer og nisje. Hvilke strategier bør disse gutta legge opp for å møte konkurransen i markedet?

Ekspansjonsmatrisen-Nye målgrupper?

Integrasjon? Tror ikke de er rustet til å kjøpe opp andre bedrifter.

Lenke til kommentar

Markedet for dyrere sykler og spesialsykler.

 

- Her tipper vi må gå tilbake til markedsføring og ledelse 1, og trekke inn forbrukermarkedet,

 

Bruken av konkurransemidlene

 

- Tror det kommer an på informasjonen du får med selve oppgaven

 

Elementer innenfor markeds-strategisk tenking

 

- Viktig å lese om vekststrategier på kap 2 i markedsføring og ledelse 2

 

 

Foreslår at dere prøver å få lånt markedsføring og ledelse 1, står mye nyttig som sikkert er blitt glemt:)

Lenke til kommentar

Viser til læreplan mål i markedsføring og ledelse 2;

 

1)Markedsstrategi og markedsplanlegging - der er alle punktene sentralt.

 

2)Personalutvikling og ledelse: kun (1) er sentralt her: " Diskutere mulige konsekvenser av personalkonflikter og hvordan slike konflikter kan håndteres."

 

3) Konkurransemidlene: kulepunkt nr: 2,3, 5, 9, 10 og 11.

 

-- Få opp litt aktivitet her da, dette vil være svært nyttig for vi som har kommet opp....

Endret av HaSaetre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...