Gå til innhold

Bygging av trekabinett


Anbefalte innlegg

Jeg bestemte meg for ca. en måned siden å bygge et kabinett i tre :) Jeg skal og lage en arbeidslogg av hvordan jeg gjør det. Hvis det går greit så kommer jeg til å spørre spørsmål og tips underveis mens jeg bygger :) Jeg har nå kuttet ut delene og limt sammen, har og kuttet ut viftehull og feste for hovedkort brettet. Jeg kommer til å begynne denne arbeisloggen litt inn i prosjektet fordi jeg bestemte meg litt sent i å lage en arbeidslogg. Dette er et kunst og håndtverk prosjekt men jeg kommer og til å drive med det hjemme. Jeg bygger med sponplater som jeg skal male og legge inn hovedkort brett i og instralere delene.

 

Jeg kommer til å legge ut et bilde av det jeg har nå sansynligvis på onsdag. Delene jeg bygger med er

 

i5-2500k

Asus p8p67

Corsair vengeance

40 gb ssd

500 gb hardisk

cd-rom

gtx 680

 

Har lagt ved kladden til ca hvordan det kommer til å se ut.

Målene er 60x54 cm for siden. Og 21 cm bred forran. Håper på god tilbakemelding mens jeg forsetter. jeg skal prøve å registrere og ta bilder hver gang jeg gjør på den :)

 

Så var det noen spørsmål jeg lurte på,

1. er det mulig å bruke en lysbryter som på og av knapp, syns det hadde vært litt kult. Men vet ikke helt om det funker xD

2. Hva ville være best måte å få malt denne på? Jeg kommer sansynligvis til å bruke spray maling men vet ikke om jeg trenger grunning osv.

3. er det noe jeg må vite angående jording osv? Vil ikke ødelegge deler til mange tusen jeg skal legge inn i det? :)

 

håper på svar, tilbakemelding og tips ^^

Dere kan kommentere og svare på spørsmål her

http://www.diskusjon...owtopic=1436524

Helst skriv nummer på spørsmålet dere svarer på eller selve spørsmålet før svaret :)

post-212426-0-51739400-1337627466_thumb.png

Endret av Asgeirhuns
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Update 23 mai. Jeg har i dag montert sidedør med hensler på kabinettet :) Jeg skal ha et lite plexiglass oppi kanten som vist på det første bildet men jeg har flyttet det opp i hjørnet med hovedkortbrettet så det blir litt andeledes :) En annen ting som nok blir andeledes er at jeg greide å snu fremplaten forran opp ned. Så cd-romet blir nok på bunnen men det kan bare bli kult. Men jeg vet ikke helt hvordan det blir med 120 mm på toppen og 80 mm på bunnen men det får gå :D

 

En annent ting jeg tenkte på var å ta en sånn nøkkelstarter til en bil og bruke som påknapp. Det kunne kanskje blitt veldig kult :p men vet ikke om det går og jeg har IKKE peiling på motor så hviss noen kunne gi meg noen tips eller andre kreative ideer til påknapp hadde det vært veldig greit i kommentarfeltet.

 

Jeg skullle da ta bilde i dag men hadde norsk eksamen og i rushet greide jeg å glemme kamera så jeg måtte ta med mobilen etter jeg var ferdig med eksamen. Det ble helt sykt dårlig kvalitet og det ser ut som at kameraet rister men jeg lover dere et bedre bilde neste gang men det får være bedre en ingenting :)

 

Jeg har og bestilt en adapter så jeg kan koble viftene direkte til strømforsyningen og to 120 mm røde led vifter jeg kan sette link til, kommenter i kommentarfeltet og hjelp med spørsmål fra første del og kreative ideer til påknappen :) Dere kan kommentere her! http://www.diskusjon...owtopic=1436524

 

Jeg legger til linker og bilde, men delene inni er ikke skrudd fast og strømforsyningen på bilde skal jeg ikke bruke så fortvil ikke. Jeg skal få noe ekte gaming gear inn der skal du se :D

 

to sånne http://www.komplett....aspx?sku=488358

Og denne :)http://www.komplett....aspx?sku=461619

 

Følg med videre og kommenter i kommentarfeltet med link ovenfor :) Jeg lover btw mye bedre bilde neste gang :p Også hvordan opplaster du bilder :p Får det bare til på den første delen og hvordan redigerer du tittelen, så legger til link nå ^^ Haha, spør en del spørsmål nå, men nå har dere noe å diskutere i kommentar feltet så hope you don't mind

 

 

Spørsmål:

4. Kreative på knapper?

5. Poste bilde i innleggene?

post-212426-0-64565800-1337974007_thumb.jpg

Endret av Asgeirhuns
  • Liker 2
Lenke til kommentar

OK, det var det tid for en ny update, har nå fått kabinettet hjem fra skolen og inn i garasjen :p Har kjøpt svart spraylakk og sparkel :p Må og få kjøpt noe grunning av et slag så jeg har spurt om det i kommentar tråden hvis dere kan hjelpe ^^

Jeg har lagd hull til cd romet, jeg hadde ingen skikkelig sag og bruke så måtte improvisere litt så det ble ganske styggt, men det funker og jeg skal fikse det med sparkel osv :p Jeg har og festet sidedøren som og ikke gikk så bra, den ble litt merkelig og ble et stort gap på baksiden men det får holde I guess, jeg kan ikke gjøre noe mer med det og jeg feilberegnet. Jeg har tenkt å beggyne å grunne men trenger som sagt hjelp med det av dere, jeg har jobbet noen timer nå og legger ut bilder med dette innlegget :D Jeg har og malt hovedkortbrettet og cd rom og hardisk holder :D

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1436524 kommenter her :p

post-212426-0-66644900-1337972909_thumb.jpg

post-212426-0-90690800-1337972976_thumb.jpg

post-212426-0-44529000-1337973028_thumb.jpg

post-212426-0-78699700-1337973101_thumb.jpg

Endret av Asgeirhuns
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg sparklet og grunnet. to lag grunning og tre lag lakk ^^ Vil spesialt takke konduktans for hjelp av maling osv :) Jeg er litt noob på malefronten så det ble ikke helt som planlagt men ble relativt fornøgd ^^

 

 

Første laget, enda ikke malt innvendig :)

post-212426-0-24227700-1339005962_thumb.jpg

 

Andre og tredje laget pluss malt invendig, brukte ikke noe grunning elns innvendig så det ble mest fint på utsiden :) Ble ikke helt glatt og fint, men ok.

post-212426-0-93850000-1339006051_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jeg valgte btw å dele dette i to innlegg fordi forige innlegg gjorde jeg i helga mens dette ble gjort i dag :)

Jeg har nå instralert hadsisk feste, cdrom feste, hovedkortfeste osv. Alle viftene er festet med skruer og det ser bra ut :D

delene er satt inn og selv om det bråker litt er jeg veldig fornøyd med kabinettet, ivertfall etter hvor lite ekspertise jeg har i trearbeid, maling osv :)

Har ikke lagt inn skikkelig på knapp enda, noe som jeg vil gjøre senere :D

Legger ved bilder av prosessen

 

Nå er plexi glasset, cd-rom festet og viftene i :D

post-212426-0-88448400-1339007006_thumb.jpg

 

delene inn, sammen med alle andre festene :) Litt rot må det jo bli uten kabelrydding system :D

post-212426-0-61437600-1339007098_thumb.jpg

 

Litt av malingen borte pga måtte skrape litt osv der, malt over nå :) Blitsen gjorde heller ikke bildet så fint, ser bedre ut i virkeligheten på malingen xD

post-212426-0-72666200-1339007765_thumb.jpg

 

Nå er det gaming tid :D

post-212426-0-91451600-1339008162_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...